سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناوين مهمترين رويدادهاي جهان در روز پنجشنبه

خبرگزاري فرانسه عناوين برخي از مهمترين رويدادهاي جهان را در روز پنجشنبه چهارم اکتبر، سيزدهم مهرماه، به اين ترتيب اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
ترکيه، سوريه
آنکارا، آکاچ قلعه، دمشق، نيويورک- پيگيري تحولات مربوط به مناقشه سوريه و تنشهاي به وجود آمده در مرزهاي اين کشور با ترکيه در شرايطي که ارتش ترکيه صبح روز پنجشنبه نيز به حملات خود برضد مواضع نظاميان سوريه در مناطق مرزي ادامه داد. اين حملات به تلافي حملات خمپاره اي از سوي سوريه به يک منطقه مرزي ترکيه که در آن پنج غيرنظامي ترک کشته شدند، صورت گرفته است.
 
- در داخل سوريه، سه انفجار در منطقه حلب در روز چهارشنبه دهها کشته برجا گذاشت که اکثرشان نظامي بودند.
 
اسپانيا
مادريد- پيگيري اخبار مربوط به بحران مالي اسپانيا در حالي که دولت اين کشور تلاش مي کند بين سه تا چهار ميليارد يورو به مدت دو، سه يا پنج سال وام بگيرد. آرامش نسبي به وجود آمده در بازارها مجالي براي دولت اسپانيا به وجود آورده است تا به طور موقت از درخواست بسته نجات مالي از شرکاي اروپايي خود صرفنظر کند.  
 
اسلووني
ليوبليانا- شوراي حکام بانک مرکزي اروپا ساعت يازده و چهل و پنج دقيقه روز پنجشنبه به منظور تصميم گيري درباره نرخ بهره تشکيل جلسه خواهد داد. در اين نشست وضع نظام مالي اسپانيا و بدهي هاي دولتي منطقه يورو نيز بررسي خواهد شد.
 
ْآمريکا
دنور، مديسون، فيشرويل- پيگيري اخبار مربوط به مبارزات انتخاباتي در آمريکا در حالي که باراک اوباما و رقيب جمهوري خواه وي ،ميت رامني، پس از اولين مناظره تلويزيوني خود، سفرهاي تبليغاتي شان را از سر مي گيرند. اوباما به ويسکانسين و رامني به ويرجينيا مي رود.
 
ونزوئلا
کاراکاس- مبارزات تبليغاتي براي انتخابات رياست جمهوري آينده ونزوئلا که روز يکشنبه برگزار خواهد شد، پايان مي يابد. روز پنجشنبه آخرين نشستهاي تبليغاتي دو نامزد اصلي اين انتخاباتي يعني هوگو چاوز، رئيس جمهور سوسياليست کنوني و هنريک کاپرليس، رقيب وي از جناح راست، برگزار خواهد شد.  
 
ميانمار
رانگون- آنگ سان سوچي رهبر مخالفان ميانمار که نزديک به سه هفته پيش به آمريکا سفر کرده است، روز پنجشنبه به کشورش باز مي گردد.
 
انگليس
لندن- دادگاه عالي لندن به جلسه استماع ابو حمزه که به همراه چهار مظنون ديگر به دست داشتن در اقدامات تروريستي متهم شده است، پايان مي دهد. اين پنج متهم به امکان استرادد خود به آمريکا به دادگاه عالي لندن شکايت کرده اند. دادگاه عالي لندن احتمالا روز جمعه راي خود را در اين باره صادر خواهد کرد.
 
آمريکا
واشنگتن- مسئولان سازمان فضايي آمريکا، ناسا، روز پنجشنبه ساعت 18 با برگزاري کنفرانسي مطبوعاتي توضيحاتي درباره ماموريت کاوشگر کنجکاوي بر روي کره مريخ ارائه خواهند کرد.
 
بلژيک
بروکسل- گونتنر اوئتينگر، کميسر انرژي اروپا، ساعت ده و سي دقيقه به وقت گرينويچ در کنفرانسي مطبوعاتي گزارش کميسيون اروپا را درباره وضعيت مجموعه نيروگاههاي هسته اي اروپا و اصلاحاتي که براي تقويت ايمني آنها بايد انجام شود، ارائه خواهد کرد.
 
فرانسه
پاريس- انتونيس ساماراس، نخست وزير يونان، که به فرانسه سفر کرده است روز پنجشنبه در نشستي درباره رقابت اقتصادي در اروپا که به ابتکار اينترنشنال هرالد تريبون برگزار مي شود، شرکت خواهد کرد.
 
پرتغال
ليسبون-  پارلمان پرتغال از ساعت نه به وقت گرينويچ درباره دو طرح استيضاح که احزاب اقليت چپ مخالف با رياضت اقتصادي در کشور ارائه کرده اند، رايزني خواهد کرد. اين طرحها که در مخالفت با سياست رياضت اقتصادي مورد نظر ائتلاف راست در پرتغال ارائه شده، پيشاپيش محکوم به شکست است.  
 
بحرين
منامه- زينب الخواجه، از مخالفان شيعه بحرين که به شرکت در تجمعات و تظاهرات غيرقانوني متهم شده است، روز پنجشنبه در دادگاه  منامه احضار مي شود. وي پيش از اين نيز دو ماه به جرايم مشابه زنداني شده است.  
 
آفريقاي جنوبي
ژوهانسبورگ- بنياد مو ابراهيم مستقر در ژوهانسبورگ که هر سال به نشانه قدرداني از تلاش سران پيشين کشورهاي آفريقايي در زمينه حسن زمامداري، جايزه اي به يکي از آنها اعطا مي کند، روز پنجشنبه ساعت ده به وقت گرينويچ برنده جايزه خود را معرفي خواهد کرد.
 
آلمان
برلين- آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه با عبد ربه منصور هادي، رئيس جمهور يمن که به برلين سفر کرده است ديدار خواهد کرد و سپس ساعت ده به وقت گرينويچ در کنفرانسي مطبوعاتي حضور خواهد يافت.
 
فرانسه  
پاريس- فرانسوا اولاند، رئيس جمهور سوسياليست فرانسه ساعت 13 به وقت گرينويچ با رئيس جمهور يمن ديدار خواهد کرد.  
 
تاجيکستان
دوشنبه- ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه که به تاجيکستان سفر کرده است با امامعلي رحمان همتاي تاجيک خود درباره تقويت حضور نظامي روسيه در اين جمهوري پيشين شوروي سابق که همسايه افغانستان است، گفتگو خواهد کرد.  
 
کره جنوبي
پوسان- جشنواره سينمايي پوسان که مهمترين جشنواره فيلم در آسيا محسوب مي شود، شروع به کار کرد.
برچسب ها: عناوین ، خبر ، رویدادها ، جهان ، news
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.