سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

خاصیت ضدعفونی و ضدمیكروبی بامصرف کرفس

این گیاه دارای خاصیت ضدمیكروبی و در بهبود آسم و سرماخوردگی‌های ریوی مناسب است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،  

آب كرفس به صورت غرغره برای رفع گلو دردهای خشك به دلیل خاصیت ضدعفونی كننده اش مفید است.همچنین آلودگی میكروبی ضعیف در روده نیز در اثر تریپین از بین می‌رود.

جوشانده این گیاه،گرفتگی صدا را درمان می‌كند و برای سرمازدگی مفید است.

كرفس همچنین تب راپایین اورده و ضد نفخ است

همچنین یكی از پزشكان به نام لئونس كارلیه (LEOCE CARLIER) برای درمان سرمازدگی،پاشویه و حمام گرم كرفس را تجویز و توصیه می‌كند

كرفس و غذاهای حاوی آن بوی بد دهان نقش همچنین یكی از پزشكان به نام لئونس كارلیه (LEOCE CARLIER) برای درمان سرمازدگی،پاشویه و حمام گرم كرفس را تجویز و توصیه می‌كند

را از بین می‌برد كه احتمالاً به دلیل تركیب موادی كه در معده تولید می‌شوند با مواد معطر كرفس است

این گیاه حاوی ویتامین (ث) زیادی است و به همین دلیل مصرف آن به تقویت لثه ها كمك كرده و از بروز بیماری اسكوربوت پیشگیری می‌كند.مصرف كرفس همچنین به افراد كم خون،توصیه می‌شود.

مصرف آن به خصوص به افراد درگیر با بیماریهای قلب و عروق و بالا بودن چربی‌های خون بسیار توصیه می‌شود،این گیاه از تصلب شرائین جلوگیری می‌كند.

ویتامین B6 و اسید پانتوتنیك موجود در آن به همراه منیزیوم و كلسیم اثر مثبتی در تقویت ماهیچه ها داشته و دارای اثرات شگرف در آرامش روانی است.

در برخی از متون به اثرات مثبت كرفس در تقویت نیروی جنسی مردان اشاره شده است، البته این موضوع تاكنون به اثبات نرسیده است.

این گیاه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آنتی اكسیدان از سوی محققین آمریكایی به عنوان یكی از ده ماده غذایی كه می تواند با سرطان مقابله كند،نام برده شده است.

این گیاه حاوی فسفر بوده و در تقویت حافظه و ازدیاد هوش كارآمد است.در نسخ قدیمی به نقش افزایش دهنده شیر مادر، توسط این گیاه اشاره شده است.

تخم کرفس نیز دارای خواص مفید بی شماری است.تخم این گیاه حاوی كلسیم بالاست كه ممكن است مهمی در كاهش فشار خون ایفا كند.

البته دانه كرفس در مواردی موجب سقط جنین می شود و به همین دلیل در دوران بارداری منع مصرف دارد.

انواع كوهی این گیاه علاوه بر خاصیت ضددرد و التهاب،اثر كاهنده ای بر ترشح اسیدهای معده دارد.دانشمندان دریافته اند كه مصرف گیاه كرفس كوهی ترشح اسید معده را كاهش می دهد می‌كنند كه افرادی كه از ترشح زیاد اسید معده رنج می‌برند و به اصطلاح به زخم معده دچار هستند با وجودی كه منع مصرف سبزیجات خام وجود دارد،به مصرف كرفس كوهی بپردازند. همچنین یكی از پزشكان به نام لئونس كارلیه (LEOCE CARLIER) برای درمان سرمازدگی،پاشویه و حمام گرم كرفس را تجویز و توصیه می‌كند./س

برچسب ها: خاصیت ، ضدعفونی ، کرفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.