سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید كنندگان كالا در استان اردبیل بسته حمایتی دریافت می كنند

مدیر كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان از ارائه بسته های حمایتی به تولید كنندگان و نیز واردكنندگان كالاهای اساسی و واسطه ای دراستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / هاشم علائی گفت: بسته حمایتی برای تولید كنندگان در راستای حمایت از تولیدات داخلی در سال جاری بوده و هدف آن تسهیل ورود كالاهای اساسی ، مواد اولیه و حد واسط برای واحدهای تولیدی می باشد.

وی افزود: واردات مواد اولیه و حد واسط تولید توسط واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری ، بدون انجام آزمون متوالی با اخذ تعهد نامه مدیرعامل و مسئول كنترل كیفی مبنی بر تایید كیفیت كالا با استاندارد انجام می شود.

مدیر كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گفت: به منظور تسریع در روند صدور گواهینامه انطباق وارداتی ، وارد كنندگان میتوانند از طریق ثبت كالا یا برند كالا نسبت به ترخیص كالا اقدام نمایند.

علائی افزود : در مورد صادرات نیز میتوانند با اخذ گواهینامه تحت عنوان (صادركننده برتر) نسبت به صدور كالا اقدام نمایند.

وی گفت: در صورت وجود پروانه استاندارد برای كالای صادراتی ، نیاز به استعلام متوالی از سوی گمرك از اداره استاندارد وجود ندارد.

مدیر كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان افزود: اعطای پروانه كاربرد علامت استاندارد ملی ایران با یك مورد نتیجه آزمون مطابق با استاندارد ملی مربوطه در راستای رقابتی كردن كالهای تولید داخل با كالای مشابه خارجی و ارتقا سطح كیفی استاندارد های ملی از موارد دیگر حمایتی می باشد./س

 

برچسب ها: اردبیل ، دریافت ، بسته ، حمایتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.