سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

حرکت در مسير دست‌يابی به تحقق اهداف انقلاب، جزو وظايف جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی به‌عنوان يکی از نهادهای برآمده از دل انقلاب، حرکت در مسير دست‌يابی به تحقق اهداف انقلاب را جزو وظايف خود دانسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئيس جهاددانشگاهی کشور در دیدار با استاندار زنجان گفت: جهاد‌دانشگاهی در بحث فناوری‌های نو، علوم پزشکی، پژوهشکده رويان و ابن‌سينا همچنين نصب دو دکل نفتی در ميدان نفتی پارس جنوبی و انعقاد قرار‌داد برای راه‌اندازی 14 دکل جديد با شرکت نفت فعالیتهای چشمگیری داشته است.

یادگاری افزود: یکی از موارد دیگری که جهادگران جهاددانشگاهی به آن پرداخته‌اند موضوع فرستنده‌های راديويی است که در جلسه اخير با رئيس‌ سازمان صدا و سيما اعلام شد که توانايی ساخت فرستنده‌های پرقدرت FM در اين نهاد وجود دارد تا به اين وسيله اين صنعت به همت جهادگران دانشگاهی تبديل به دانش بومی شود.

وی به ضرورت راه‌اندازی پژوهشکده سرب و روی زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه استان زنجان قطب سرب و روی کشور به‌شمار می‌آید به همین خاطر ضرورت احداث این پژوهشکده احساس می‌شود که انتظار داریم با همراهی مسئولان ارشد استانی این مهم محقق شود.

استاندار زنجان نیز در این ديدار با بيان اينکه پژوهش‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی زنجان در چند سال اخير با رويکردی کاملاً کاربردی انجام گرفته است، افزود: يکی از بزرگ‌ترين کارهای صورت گرفته توسط اين مرکز که در سطح ملی و حتی فراملی نمود داشته است ، بومی‌سازی فرايند ويدئوکنفرانس بود که با حضور معاون اول رئيس‌جمهور، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئوفی‌نژاد سند توسعه اشتغال استان را يکی ديگر از طرح‌هايی دانست که توسط جهاد دانشگاهی استان در حال تدوين است و افزود: استان زنجان تنها استانی است که سند خود را تدوين نموده و اين سند، تابلوی راهنمای اشتغال و سرمايه گذاری استان در طول 5 سال برنامه است.

گفتنی است، افتتاح صندوق قرض‌الحسنه دانشجويان و افتتاح دبيرخانه جشنواره رزق حلال در جهاددانشگاهی واحد زنجان و راه‌اندازی نخستين پژوهشکده سرب و روی کشور در جهاد‌دانشگاهی واحد زنجان از ديگر موارد مطرح شده اين ديدار بود. همچنین توجه به فعالیت مرکز فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت حفاظت محیط‌زیست با توجه به آلایندگی صنعت سرب و روی از دیگر مواردی بود که از سوی مسئولان جهاددانشگاهی مطرح و آمادگی برای حضور در طرح‌های مرتبط با این موارد اعلام شد./س

برچسب ها: فعالیت ، جهاد ، دانشگاهی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.