سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

جمع آوری اسناد هویتی 150 تن از مشاهیر استان چهارمحال و بختیاری

اسناد هویتی صد و50 تن از مشاهیر استان چهارمحال وبختیاری از ابتدای امسال جمع آوری شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:
مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اسناد تهیه شده مربوط به مشاهیر استان از سال 1297 است ، گفت : این اسناد به منظور ایجاد گنجینه اسناد هویتی مشاهیر استان و کشور ، جمع‌آوری شد.
غزالی گفت : این در حالی است که پیش از این تاریخ، مشاهیر و بزرگان بسیاری در استان حضور داشته ‌اند ولی از ولادت و فوت آنها سندی در اختیار نیست، به همین علت تنها اطلاعات مشاهیری در گنجینه قرار می ‌گیرد که سندی رسمی از ولادت و فوت آنها موجود باشد.
وی با تاکید بر اینکه گنجینه مشاهیر پل ارتباطی میان گذشته و آینده است و توجه و مراقبت از آن نشانگر شناخت تمدن وفرهیختگی ملت‌ هاست، افزود : پژوهش در آثار گذشتگان ، معرفی ، نمایش و انتقال نتایج این پژوهش ‌ها به آیندگان ، ایجاد تفاهم میان اقوام و ملل و شناخت سهم آنها در فرهنگ و تمدن کشور و کمک به بهبود میزان دانش عمومی مردم به ویژه پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان ازجمله اهداف راه ‌اندازی گنجینه اسناد هویتی مشاهیر دراستان چهارمحال و بختیاری است .
وی با اشاره به نام برخی مشاهیر که سند هویتی آنها در گنجینه قرار دارد، گفت : سند هویتی شهدای نامدار سردار شهید غلامرضا کاووسی، سردار زال یوسف پور، سردار نوروزی ، شاعر فرهیخته عمان سامانی، شاعر دهقان سامانی و آیت الله احمدی شیخ شبانی از نمونه اسناد هویتی کشور است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.