سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مجتمع ساماندهی بازار فروش طلای سرخ در خراسان رضوی تشکیل می شود

مسئول واحد زعفران و گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: با هدف ساماندهی بازار فروش زعفران مجتمعی به همین منظور در استان تشکیل می شود.


رامین اسمی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: تا کنون مجوز این مجتمع صادر و در حال حاضر غرفه بندی آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که برای بهبود وضعیت زعفران کاران نیاز به برقراری ارتباط بین عناصر دخیل در روند تولید،توزیع و صادرات محصول زعفران ا ست اظهار کرد: در طرح ساماندهی بازار زعفران که در مجتمعی اختصاصی اجرایی می شود؛ از ابتدایی ترین مرحله ی تولید تا مرحله ی نهایی صادرات زعفران که شامل مراحل تولید، فرآوری و بسته بندی، بازار تجارت، صادرات، تحقیقات و قوانین و استانداردها است؛ به طور کامل زیر نظارت و بررسی سازمان جهادگشاورزی قرار می گیرد.

این مسئول گفت: طرح ساماندهی بازار زعفران بر مبنای برنامه جامع زعفران است. این برنامه در سال 88 و در جشنواره ملی زعفران که در شهرستان زاوه برگزار شد؛ ارائه و به تصویب وزارتخانه جهادکشاورزی رسید.

وی از تلاش برای ملی کردن برنامه جامع زعفران خبر داد و اظهار کرد: این طرح سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و در ردیف کمیسیون ماده 15 قرار گرفت.

مسئول واحد زعفران وگیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با مهم شمردن این اقدام از سوی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: با ملی شدن این طرح ، هر ساله از سوی دولت بودجه ای معین به برنامه جامع زعفران اختصاص می یابد که همین امر موجب ساماندهی هر چه بیشتر بازار زعفران و رفع قاچاق پیاز این محصول ارز آور می شود.

برچسب ها: ساماندهی ، بازار ، فروش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.