سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

صادرات يك ميليون قطعه ماهي زينتي از شهرستان محلات به خارج از کشور

رييس شبكه دامپزشكي شهرستان محلات گفت: يك ميليون و يكصد هزار قطعه ماهي زينتي در شش ماه نخست امسال از اين شهرستان به استان هاي همجوار و به كشورهاي عربي صادر شده است.

تقي گلي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک همچنين افزود: افزون بر يك ميليون و 90 هزار قطعه ماهي زينتي در اين مدت تحت نظارت شبكه دامپزشكي و از طريق سيستم يكپارچه قرنطينه به شهرستان محلات وارد شده است.

وي ادامه داد: محلات با وجود 13 مركز تكثير و پرورش ماهيان زينتي با ظرفيت يك ميليون و220 هزار و 267 قطعه، رتبه اول تنوع توليد و تكثير ماهيان زينتي را در كشور دارد.

گلي اظهار داشت: سالانه دو هزار و 852 تن گوشت مرغ و 315 تن تخم مرغ در شهرستان محلات توليد مي شود كه 90 درصد مازاد بر توليد به بازار مصرف استان و خارج از استان عرضه مي شود.

وي با بيان اين كه در اين مدت در 73 واحد مرغداري شهرستان، يك ميليون و 370 هزار و 300 قطعه جوجه ريزي انجام شده است، افزود: در شش ماه اول سالجاري دو ميليون و 191 هزار و 500 دز واكسن طيور با اولويت پيشگيري از آنفلونزاي فوق حاد پرندگان از طريق دامپزشكي در اختيار واحدهاي پرورش مرغ گوشتي قرار گرفته است.

وي در ادامه تصريح كرد: هيچ موردي از ابتلا و شيوع اين بيماري تاكنون در شهرستان گزارش نشده است.

رييس شبكه دامپزشكي محلات اضافه كرد: اين شهرستان با دارا بودن دو كارخانه توليد خوراك دام و دو كارخانه خوراك طيور بخش قابل توجهي از نياز دام، طيور و آبزيان استانهاي همجوار را تامين مي نمايد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.