سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کابینه جدید در لیبی

نخست وزیر لیبی اعضای کابینه جدید این کشور را معرفی کرد که ائتلاف لیبرال پیشرو لیبی در آن حضور ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی نخست وزیر جدید لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد که مصطفی ابو شاقور روز چهارشنبه اعضای کابینه جدید این کشور را معرفی کرده ولی ائتلاف لیبرال پیشرو لیبی در آن حضور ندارد.
عمر حمیدان گفت: این فهرست دیروز به کنگره ملی ارائه شد.

کنگره امروز (پنجشنبه) برای رای گیری درباره هر یک از وزراء جلسه فوق العاده‌ای را برگزار خواهد کرد و در صورت رد صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی، ابوشاقور تا یکشنبه فرصت دارد که افراد جایگزین را معرفی کند.

عبدالسلام العبیدی وزیر دفاع پیشنهادی، یکی از ژنرال‌های ارتش از شهر بنغازی است.شاقور همچنین عمر الاسود را برای سمت وزارت کشور معرفی کرده و برای سمت وزارت امور خارجه هنوز فردی معرفی نشده است.

همچنین برخی از وزرای کابینه عبدالرحمان الکیب نخست وزیر سابق لیبی نظیر معاون نخست وزیر و وزیر آموزش و پرورش نیز در این فهرست جدید حضور دارند.

بسیاری از افراد حاضر در فهرست جدید ناشناس هستند و ترکیب نهایی کابینه 29 عضوی لیبی ممکن است همچنان دچار تغییر شود. در بین افراد معرفی شده از سوی نخست وزیر، تنها یک زن به نام سمیه بلاطف حضور دارد که برای سمت وزارت امور اجتماعی معرفی شده است.

در همین حال اتحادیه نیروهای ملی لیبرال در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگرچه این اتحادیه در دولت آتی حضور ندارد، ولی از دولت ابوشاقور حمایت می‌کند.

این اتحادیه همچنین با استعفای فیصل القریشی دبیرکل این اتحادیه که برای وزارت بهداشت معرفی شده موافقت کرد.

این حزب روز سه‌شنبه در نامه سرگشاده‌ای به ابوشاقور خواهان 9 سمت وزارتی و بکارگیری برنامه این حزب در دولت آتی شد. دو طرف با هم دیداری داشتند ولی ظاهرا مذاکرات آنها شکست خورده است.

برچسب ها: لیبی ، کابینه ، ابوشاقور ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.