سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خيانت رسانه هاي غربي به مردم بحرين

خبرنگار سابق سي ان ان گفت شبکه سي ان ان تبديل به مزدور رژيم بحرين شده است و محتواي اخبار مربوط به اين کشور تحت نفوذ حاکمان بحريني تعيين مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي ؛ امبر ليون خبرنگار سابق سي ان ان گفت  مسئولان سي ان ان به علت پولهايي که از حاکمان بحرين مي گيرند از پخش مطالبي که به ضرر حاکمان بحريني است خودداري مي کنند.

وي گفت مسئولان شبکه سي ان ان در پي اعمال نفوذ حاکمان بحرين بخش مستندي را که وي شخصا از جنايات رژيم بحرين برضد معترضان تهيه کرده بود متوقف کردند.

امبر ليون گفت اين مستند در واقع به طور پنهاني از وحشيگريها و سبوعيت نيروهاي امنيتي بحرين در برخورد با معترضان در يک روستاي اين کشور تهيه شده است. در اين تصاوير کشتار وحشيانه روستاييان و اقدامات وحشيانه نيروهاي امنيتي در بيمارستان اين روستا  که اجازه نمي دادند به زخميان خدمات پزشکي ارائه شود، به تصوير کشيده شده است.

وي گفت نيروهاي امنيتي سپس تلاش کردند که هر گونه تصاويري که از اين گونه اقدامات خود پيدا مي کنند، نابود کنند با اين حال من خوشبختانه توانستم با پنهان کردن فايل تصاوير خود در يک ديسک آن را از بحرين خارج کنم.

خبرنگار سابق سي ان ان گفت در پي انتشار اين تصاوير در سي  ان ان مسئولان بحريني به شدت غافلگير شدند و اينجا بود که تماسهاي تلفني پياپي  به اين شبکه و انتقاد از گزارشهاي من آغاز شد ، آنها خواستار عدم پخش گزارش من از سي ان ان شدند.

وي گفت مسئولان بحريني به شبکه سي ان ان پول مي دهند که محتواي اخبار مربوط به بحرين را به گونه اي که آنها مي خواهند تغيير دهند.

در حالي که مسئولان شبکه سي ان ان ادعا مي کند هيئت تحريريه اين شبکه کاملا مستقل عمل مي کند به نظر مي رسد که به هيچ وجه اينگونه نيست چراکه بحرين به سادگي توانست بر محتواي اين شبکه تاثير بگذارد و علاوه براينکه مستند من ديگر از اين شبکه پخش نشد   من به علت اين گزارش که نقش حقوق بشر در اين کشور را به طور آشکار نشان مي داد با مشکلات بسياري در اين شبکه روبرو شدم.

وي گفت کاري که بسياري از رسانه هاي غربي در حال حاضر انجام مي دهد در واقع مزدوري  اطلاع رساني براي ديکتاتورها است و محتواي اخباري که درباره بحرين درشبکه بين المللي سي ان ان پخش مي شود در واقع تحت تاثير پولهايي قرار دارد که رژيم بحرين به اين شبکه پرداخت مي کند و اين نقض همه اصول اخلاقي خبرنگاري و اطلاع رساني است زيرا اين شبکه بايد ديده بان اين گونه رژيم ها باشد نه اينکه در واقع مزدور آنها باشد.

برچسب ها: خیانت ، رسانه ، غرب ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.