سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست حزب «عمل» مصر براي لغو توافقنامه کمپ ديويد

حزب «عمل» مصر با برگزاري همايشي خواستار لغو پيمان کمپ ديويد -نه اصلاح آن- شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛ رهبران اين حزب پيمان کمپ ديويد را مايه ننگ مصر دانستند و اعلام کردند اصلاح کمپ ديويد به معناي به رسميت شناختن آن است. آنان تاکيد کردند توقف عمل به اين پيمان به ارتش مصر فرصت مي دهد به منظور محافظت از سينا و آباد کردن آن وارد اين منطقه شود.

محمد امين گزارشگر العالم در اين زمينه از قاهره گزارش داد: همچنان توافقنامه کمپ ديويد که بين مصر و رژيم اسرائيل امضا شد، توافقنامه ننگين توصيف مي شود زيرا محدوديت هايي بر مصر تحميل مي کند که مانع برقراري امنيت در سينا و حتي سرمايه گذاري در آن مي شود به گونه اي که گويا اين منطقه همچنان تحت سيطره اشغالگران صهيونيست است.

«لغو کمپ ديويد نه اصلاح آن» درخواستي بود که «حزب عمل» و ديگر طرفهاي سياسي در مصر خواستار آن هستند. اين حزب بار ديگر در همايشي به تشريح عللي که لغو اين توافقنامه را ايجاب مي کند پرداخت.

مجدي قرقر دبيرکل حزب «عمل» گفت: «اصلاح کمپ ديويد در حکم به رسميت شناختن آن است و ما با اين مسئله مخالف هستيم. به همين علت خواستار توقف عمل به اين توافقنامه هستيم تا ارتش هاي عربي و اسلامي براي مقابله با دشمن صهيونيستي آماده شوند».

اظهارات دکتر ياسر علي سخنگوي رسمي رئيس جمهور مصر در اين خصوص که «دليلي براي اصلاح توافقنامه کمپ ديويد وجود ندارد» موجب ناخرسندي شرکت کنندگان در همايش حزب عمل شد. آنها تاکيد کردند اظهارات ياسر علي بازتاب ضرورت هايي است که دولت احساس مي کند ولي بايد به خواسته هاي مردم مصر پاسخ داده شود.

حسين حموده کارشناس امنيتي مصري گفت: «ما نيروهاي مردمي به اظهارات نماينده آمريکا در مصر اعتراض داريم که چهار علت براي مخالفت با اصلاح کمپ ديويد بيان کرده است. متاسفانه سخنگوي رياست جمهوري مصر هم اظهارات مشابهي مطرح کرد. ما معتقديم اظهارات اين سخنگو ناشي از ضروريات سياسي بوده است ولي نيروهاي مردمي همچنان خواستار توقف عمل به کمپ ديويد هستند».

عبدالحميد برکات معاون رئيس حزب عمل مصر گفت: «ما اميدواريم تظاهراتي ميليوني براي فشار بر نظام برگزار شود تا توافقنامه کمپ ديويد را تغيير دهد يا اجراي آن را متوقف يا آن را لغو کند. پس از انقلاب 25 ژانويه ما اميدواريم که مصر در ده سال آينده به اندازه اي قدرتمند شود که بتواند کمپ ديويد را لغو کند».

برچسب ها: مصر ، پیمان ، دیوید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.