سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيماران قلبي و ريوي در فضاي باز نباشند

به توصيه سازمان هواشناسي ، افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي، سالمندان و کودک فعاليت طولاني مدت خود در فضاي باز را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از ايستگاههاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران، غلظت آلاينده هاي فنوکسيد کربن و ازن نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده و از ميزان غلظت آلاينده هاي دي اکسيد گوگرد، ذرات معلق کمتر از ده ميکرون و ذرات معلق کمتر از 5/2 ميکرون کاسته شده است.

بنابراين گزارش ، ميانگين غلظت تمامي آلاينده ها به غير از ايستگاههاي شادآباد ، پارک رازي، پارک قائم ، شهرک چشمه و فرمانداري شهر ري به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از 5/2 ميکرون و ايستگاه شادآباد به لحاظ آلاينده ذرات معلق کمتر از ده ميکرون در ساير ايستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا هم اکنون در شرايط سالم است.

اين گزارش حاکي است آسمان صاف تا کمي ابري گاهي وزش باد در پاره اي نقاط  غبار صبحگاهي است و به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص کيفيت هوا به غير از مناطق پرتردد و شلوغ در ساير نقاط شهر در شرايط سالم باقي بماند.

براساس اين گزارش اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق کمتر از 5/2 ميکرون در مناطق ناسالم براي گروههاي حساس به اين شرح اعلام مي شود: افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس، تشديد بيماري قلبي و ريوي، مرگ و ميرزودرس در افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي و ريوي و افراد مسن توصيه مي شود در مناطق ناسالم افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي ريوي، سالمندان و کودکان بايد فعاليتهاي طولاني مدت در فضاي باز را کاهش دهند./ف
برچسب ها: بیماران ، آلاینده ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.