سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرورگر روسي نيز وارد دنياي مجازي شد

روسيه هم در فكر محدود كردن گوگل .

ساخت موتور هاي جستجوي متعدد يكي از راهكرد هاي روسيه است ، كه ديروز مهمترين مرورگر خود با نام Yandex را به جهان معرفي كرد

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ روسیه از جمله کشور های پیشرو در زمینه ی فناوری اطلاعات و امنیت شبکه است ، بسیاری از ویروس ها و برنامه های مخرب برای اولین بار در این کشور شناسایی شده اند و راه مقابله با آنها معرفی شده است.

یکی از معروف ترین شرکت های سازنده ی آنتی ویروس ( کسپراسکای ) متعلق به کشور روسیه است ، این شرکت در تشخیص انواع ویروس ها و معرفی راهکرد برای جلوگیری از نفوذ آنها در سیستم های رایانه ای پیشرو است.

حال کشور روسیه با اتکا به تجربه ی چندین و چند ساله ی خود در زمینه ی حفاظت از اطلاعات و با کمک شركت کسپراسکای مرورگر جدید خود با نام Yandex را به جهانیان معرفی کرد.

Yandex نام يك موتور جستجوگر روسي نيز است كه در سال 1993 براي اولين بار بار گذاري شد و تا كنون توانسته است حدود 60 درصد از كاربران كشور هاي روسي زبان را به سمت خود جذب كند.

اين موتور جستجو از 5 زبان زنده ي دنيا پشتيباني مي كند و داراي سرويس هاي مختلفي از قبيل جستجوي عكس ، پست مجازي و سرويس جستجوي فيلم مي باشد.

سازندگان و اداره كنندگان اين مرورگر معتقدند روزانه 25 ميليون كاربر از صفحه ي اول اين موتور جستجو بازديد مي كنند.

تمام اين آمار مثبت باعث شده است كه متخصصان اين شركت را مجاب كند كه مرورگر اين موتور جستجو را نيز روانه ي بازار كنند ، مرورگري مانند مرورگر هاي فايرفاكس ، اينترنت اكسپلورر و كروم با اين تفاوت كه داراي ضريب امنيت بالاتري مي باشد.

یکی از اهداف اصلی طراحی مرورگر Yandex توسط روسیه بی نیاز کردن کاربران خود از استفاده از مرورگر هایی مانند كروم است.

بسیاری از متخصصان بر این عقیده اند که مرورگر كروم در ضبط اطلاعات کاربران به نفع سیاست های غرب تبدیل به یک ابزار برای جاسوسی شده است و ارزش های اصلی خود را از دست داده و تبدیل به یک تهدید امنيتي گشته است.

حال برای فرار از دزدی اطلاعات تنها راه موجود طراحي ابزاري جديد با همان كارايي ولي با ضريب امنيت بالاتر است ، روسيه با طراحي اين مرورگر نشان داد به اين فناوري دست پيدا كرده است./ع2

برچسب ها: yandex ، اکسپلورر ، مرورگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.