سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسماند های شیمیایی مهم ترین آلاینده های شهرها هستند

مهم ترین آلاینده های شهرها پسماند های خطرناک و از جمله پسماندهای شیمیایی هستند و دانشگاه ها و مراکز صنعتی مهم ترین تولید کنندگان این پسماندها هستند .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران:دکتر پورجوادی رئیس سومین همایش ملی ایمنی و مدیریت پسماندهای شیمیایی در مراسم افتتاح این همایش گفت: تعداد بیشماری پژوهشکده و صدها دبیرستان که آزمایشگاه شیمی دارند تولید کننده پسماندهای شیمیایی هستند و این پسماندها بدون نظارت وارد منابع آبی و خاکی می شوند و بسیار بیماری زا و مشکل زا هستند.

وی افزود: در دو مقوله ایمنی و مدیریت پسماندهای شیمیایی با درک امکانات باید الگویی ایجاد کنیم تا بتوان در چهار راهکار بازیافت، خنثی سازی ، سوزاندن و دفن مشکل پسماندهای شیمیایی را حل کرد.

وی ادامه داد: بخش های خنثی سازی را در منابع زیر زمینی ایجاد کنیم و بخش های دیگر را در راکتورها بازیابی کنیم و بخش دیگر سوزاندن است که در حال حاضر به روش های درست سوزانده نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: مدت 2 سال است که تفاهم نامه ای را با دانشگاه شریف در زمینه دفن علمی پسماندهای شیمیایی به امضا رساندیم و در حال حاضر تبلیغات زیادی در این زمینه نداریم./ع2

برچسب ها: پسماند ، آلاینده ، بازیافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.