سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور مطرح كرد

قانونمند شدن حضور اتباع خارجي غيرقانوني؛ نقطه آغاز دستيابي به احقاق حقوق انساني

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور گفت: قانونمند شدن اتباع خارجي غير قانوني نقطه آغاز دستيابي به احقاق حقوق انساني است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور عبداللهي رئيس هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران به ژنو در ديدار با رئيس سازمان بين‌المللي مهاجرت گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير مهاجرتهاي عمدتا غير قانوني بوده كه هزينه‌هاي بسيار سنگيني را به كشور ايران تحميل كرده است .

عبداللهي اضافه كرد: اقدامات موثر ايران مانع از گسترش سير مهاجرتهاي غير قانوني به اروپا شده است.

معاون وزير كشور ابعاد اجرائي طرح ساماندهي اتباع افغاني غير قانوني را كه با ابتكار جمهوري اسلامي ايران و با بهره‌گيري از فن‌آوري‌هاي مدرن به مرحله اجراء درآمده است را تشريح و تاكيد كرد: ما در عين توانائي نسبت به اعمال قانون در خصوص مرتكبين جرم ورود و اقامت غير قانوني با تكيه بر آموزه‌هاي ديني و انساني گزينه مديريت جريان مهاجرت غير قانوني را برگزيديم و حدود يك ميليون تبعه افغاني پس از اخذ گذرنامه از سوي سفارت اين كشور و يا از داخل افغانستان توسط مراجع ذيربط داراي اقامت قانوني شده‌اند.

رئيس هيا‌ت اعزامي جمهوري اسلامي ايران هدف اصلي از رويكرد مديريت نوين مهاجرت را تلاش براي ايجاد عدالت عنوان و تصريح كرد: رويكرد ابتكاري جمهوري اسلامي ايران در قانونمندشدن اتباع خارجي غير قانوني نقطه آغاز دستيابي به احقاق حقوق انساني خواهد بود و ايران آمادگي دارد تجربيات حاصله را از طريق سازمان جهاني مهاجرت در دسترس ساير كشورها قرار دهد.

عبداللهي درادامه خواستار گسترش فعاليتهاي سازمان مهاجرت در زمينه‌هاي مختلف از جمله تلاش بيشتر براي بازگشت فارغ‌التحصيلان افغانستاني دانشگاهها به كشورشان شد و با اشاره به راه‌اندازي سايت براي احداث اكادمي مهاجرت در بندر انزلي بر ضرورت تسريع در راه‌اندازي اكادمي بين‌المللي مهاجرت در ايران تاكيد كرد.

سوئينگ نيز از تلاشهاي ايران در مديريت مهاجرت به خصوص صدور گذرنامه و سپس اجازه اقامت براي اتباع افغاني خانواري در ايران تقدير كرد و آنرا نمونه‌اي بسيار بديع در سطح جهان توصيف كرد.

رئيس سازمان مهاجرت اضافه كرد: يكي از چالش‌هاي عصر ما تعارض مابين آزادي انسان براي تعيين محل اقامت با قوانين محدود كننده كشورها است.

وي دليل وقوع جريان‌هاي بزرگ مهاجرتي در منطقه خاورميانه را تفاوت سطح زندگي اعلام و بر آمادگي آن سازمان براي همكاري‌هاي نزديكتر تاكيد نموده و اظهار اميدواري كرد سطح روابط به زودي گسترده‌تر گردد.

وي افزايش پروژه‌ها را منوط به تامين مالي آن دانست و اضافه نمود كه در اين زمينه تلاش خواهد كرد.

سازمان بين المللي مهاجرت( IOM )، با 146 كشور عضو ، 17 كشور ناظر و بيش از 80 سازمان غير دولتي ناظر ، تنها سازمان بين دولتي در زمينه مهاجرت است.

اين سازمان در ايران داراي دفتري مستقل است كه تحت نظر دفتر منطقه‌اي آسيا و اقيانوسيه در بانكوك فعاليت مي‌كند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: وزارت کشور ، ژنو ، مهاجرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.