سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار وزير دفاع ايران با نخست وزير و وزير دفاع عراق

سردار "احمد وحيدي" وزير دفاع ايران امروز با "نوري المالکي" نخست وزير عراق و "سعدون الدليمي" همتاي عراقي خود ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از السومريه نيوز؛ در ديدار سردار وحيدي با نوري المالکي نخست وزير عراق دو طرف پيرامون مسائل جاري منطقه و گسترش مناسبات دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند.
بر اساس اين گزارش، نوري المالکي در نشست خبري بعد از اين ديدار روابط عراق و ايران را مستحکم ارزيابي کرده و از همکاري دوجانبه در مبارزه با تروريسم و ايجاد امنيت و ثبات در مناطق مرزي دو کشور خبر داد.
سردار وحيدي نيز در اين نشست خبري از آمادگي ايران براي همکاري با عراق در زمينه هاي مختلف از جمله سياسي و اقتصادي سخن گفت و اظهار اميدواري کرد که روابط بين دو کشور روز به روز مستحکمتر شود.

وزير دفاع ايران همچنين در ديداري که امروز در محل وزارت دفاع عراق برگزار شد، با اشاره به اشتراکات فرهنگي ، مذهبي و اجتماعي ميان دو ملت عراق و ايران گفت همکاري ميان بخش هاي نظامي دو کشور موجب تحکيم ، ثبات و امنيت در منطقه خواهد شد.
سردار وحيدي با بيان اين که اراده رهبران دو کشور بر توسعه همه جانبه و متوازن مناسبات و با تاکيد بر استقلال و حاکميت ملي و تماميت ارضي يکديگر استوار است گفت روابط دفاعي و اعتمادسازي کامل در اين حوزه موجب تقويت ساير بخش ها خواهد شد.
وي با تشريح توانمندي هاي علمي ، فني ، تحقيقاتي ، صنعتي و نظامي ايران ؛ تبادل توانمندي و تجارب دو کشور به ويژه در بخش دفاعي را موجب پيشرفت و اقتدار دو کشور و نيز تحکيم ثبات و امنيت پايدار در منطقه دانست.
وزير دفاع عراق نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر همتاي ايراني خود به عراق گفت سفر برادر عزيزم سردار وحيدي به کشور عراق مبارک و خجسته و در مسير تحکيم و تقويت منافع دو کشور بسيار مهم است.
سعدون الدليمي با اشاره به سوابق مناسبات دفاعي دو کشور ، بر اجرايي شدن تفاهمنامه هاي دفاعي ميان تهران ، بغداد و توسعه راوبط دفاعي دو کشور تاکيد کرد.
وزير دفاع عراق تاکيد کرد امنيت در هر کشوري به ويژه در عراق بايد بومي و از سوي مردم کشور باشد و در صورت تحقق اين موضوع ، امنيت پايدار نيز تحقق خواهد يافت.
وي گفت امنيت وارداتي که از سوي خارج تامين شود ، قادر نخواهد بود و هرگز هم نتوانسته است امنيت عراق و ساير کشورهاي منطقه را تامين کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.