سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد سياستمدار انگليسي از حمايت لندن از رژيم بحرين

سياستمدار بريتانيايي از اقدام انگلستان در حمايت از دولت خشن و تروريست بحرين انتقاد كرد و گفت: مردم بحرين خواستار برقراري دموكراسي و رعايت حقوق بشر هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛‌ رودني شكسپير رئيس كميته مبارزه با شكنجه در بحرين در گفتگو با اين شبكه اظهار داشت: رژيم آل خليفه از مشروعيت قانوني و اخلاقي برخوردار نيست و كشور را با زور اداره مي كند و اگر مقامات بحريني مجال داشه باشند شكنجه، بازداشت افراد و استفاده از گازهاي سمي را افزايش مي دهند.
وي افزود: همه شهروندان بحريني اعم از شيعيان و اهل تسنن مي دانند كه چگونه بايد از شر اين رژيم نامناسب و عقب مانده رها شوند.

شكسپير درخصوص موضع انگلستان درقبال حوادث بحرين با اشاره به بيانيه اخير سفير انگليس مبني بر آرام بودن اوضاع بحرين اظهار داشت: اين بيانيه با واقعيت تناسب ندارد زيرا اعتراضهاي مردمي در بحرين رو به افزايش است و تظاهركنندگان به تظاهرات و اعتراض هاي خود ادامه خواهند داد.

وي افزود: انگلستان رژيم بحرين را با ارسال سلاح، تجهيزات، مهمات و آموزش نيروها حمايت مي كند و خشونت عليه مردم نيز ناشي از تلاش براي حفظ قدرت است بنابراين سازش امكان ندارد.

سياستمدار بريتانيايي گفت: ما مي دانيم كه رژيم بحرين به روي معترضان اسلحه كشيده آنها را مي كشد و از سويي به آنان مي گويد خواهان آشتي و سازش است در حالي كه تا زندانيان سياسي آزاد نشوند، سازشي برقرار نخواهد شد.

شكسپير افزود: شيخ مشيمع از رهبران سياسي زنداني بحريني بيمار است و بسياري از زندانياني كه تحت شكنجه قرار دارند نيز بيمار هستند بنابراين پيش از هر سازشي همه آنها بايد آزاد شوند.

وي خاطرنشان كرد: كشتار مردم را نمي توان با پول جبران كرد بلكه بايد همه قاتلان و شكنجه كنندگان و كساني كه دستور زنداني كردن افراد را صادر كرده اند به سزاي كردار خود برسند و سپس رژيم با حضور ناظران انتخابات برگزار كند.
برچسب ها: انگلیس ، بحرین ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.