سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

صادرات 118 میلیون دلاری از گمرک زنجان

در پنج ماه نخست امسال میزان صادرات استان از طریق گمرک زنجان 118 میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان سرپرست گمرک زنجان گفت: میانگین رشد تجارت خارجی در استان زنجان بیشتراز میانگین کشوری است.

محمدی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان زنجان از طریق گمرک در پنج ماه نخست امسال 118 میلیون و 63 هزار دلار برآورد شده است، افزود: وزن این کالاهای صادر شده 48 هزار و 339 تن بوده است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات استان از طریق گمرک در پنج ماه نخست امسال از نظر ارزشی 64 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال 55 درصد افزایش یافته است.

سرپرست گمرک زنجان با اشاره به اینکه در پنج ماه نخست امسال 19 هزار و 224 تن کالا از طریق گمرک زنجان وارد استان شده است،ادامه داد: ارزش این واردات 74 میلیون و 533 هزار و 178 دلار گزارش شده است.

محمدی چین، ایتالیا، عراق، ارمنستان، بلژیک، بلاروس، هند، آذربایجان، ترکیه، امارات، روسیه و ... را مقصد صادرات کالاهای استان زنجان برشمرد و افزود: به دلیل مجاورت و نزدیکی استان زنجان به آسیای میانه، بازار 400 میلیون نفری این منطقه ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات کالاهای استان به ویژه محصولات باغی محسوب می‌شود.

وی اکسید خاک روی، سرب، کنسانتره، سنگ‌های ساختمانی، هادی برق، حوله و تامپون، مس تصفیه شده، هندوانه، موتور سیکلت، سنگ مرمر، سنگ خارا، سنگ سرب و کاتود را از جمله کالاهای صادراتی به کشورهای مختلف دانست.

محمدی خاطر نشان کرد: بیش از 90 درصد از کالاهای وارداتی به استان زنجان شامل مواد اولیه و خطوط تولید است./ع


برچسب ها: صادرات ، گمرک ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.