سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

بیش از 19هزار سالمند مددجوی كمیته امداد زنجان

بیش از 19 هزار سالمند مددجوی كمیته امداد استان زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به مطالعات انجام شده درخصوص سالمندان گفت: بر این اساس حدود 60 درصد از هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، 35 درصد از ترخیص‌های بیمارستانی و 47 درصد از روزهای بستری در بیمارستان را سالمندان به خود اختصاص داده‌اند.

حسنی با بیان اینكه كمیته امداد استان زنجان نیز با در نظر داشتن موضوع سالمندان مددجوی این نهاد برنامه‌های مختلفی برای این قشر اجرا می كند افزود: در حال حاضر 19 هزار و 830 سالمند مددجوی كمیته امداد استان زنجان هستند كه 40 درصد از جمعیت زیر پوشش این نهاد را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اینكه از سالمندان زیر پوشش كمیته امداد هشت هزار و 479 نفر زن و 11 هزار و 451 نفر مرد هستند، تصریح کرد: 63 درصد از سالمندان مدددجوی این نهاد ساكن روستا و 37 درصد نیز ساكن شهرهای استان هستند.

معاون حمایت و سلامت كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین با اشاره به نقش اقدامات بهداشتی و درمانی در ارتقا سلامت سالمندان ادامه داد: طی شش ماهه دوم امسال در ارتباط با انجام آزمایشات دوره‌‌ای پزشكی اقدامات لازم برای سالمندان تحت پوشش كمیته امداد زنجان انجام می شود.

وی با اشاره به برخورداری فرزندان سالمندان از امور اشتغال كمیته امداد، خاطرنشان کرد: ازدواج فرزندان و ارائه خدمات حمایتی به آنها در سال‌های گذشته، توزیع تجهیزات پزشكی خاص و لوازم بهداشتی و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌‌‌ای نیز از دیگر خدمات ارایه شده به سالمندان است.

حسنی برگزاری مراسم مختلف با حضور سالمندان و تجلیل از سالمندان نمونه درقالب همایش‌های ملی و استانی و اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی را نیز از دیگر اقدامات كمیته امداد استان زنجان در حمایت از سالمندان عنوان كرد./ع

برچسب ها: سالمند ، مددجو ، کمیته ، امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.