سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گل آقا در سال 70: اگر از آمریکا انتقاد نکنم مخاطبان پوست کله‌ام را می‌کنند!

روزنامه وال استریت ژورنال در یازدهم مهرماه سال 1370 در گزارشی به اوضاع مطبوعات ایران بویژه هفته‌نامه گل آقا پرداخته است.این روزنامه مطبوعات ایران را آزادترین مطبوعات خاورمیانه عنوان کرده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در یازدهم مهر ماه سال 1370 روزنامه«وال استریت ژورنال» مطبوعات ایران را آزادترین مطبوعات خاورمیانه خواند. خانم«جرالدبروکس» که به تازگی از ایران بازگشته بود،در مقاله‌ای در این روزنامه نوشت: علی رغم این که پروانه انتشار تمامی نشریات توسط دولت صادر می‌شود، ولی سانسوری بر روی آن‌ها اعمال نمی‌شود.

خبرنگار این روزنامه آمریکایی به‌ویژه به هفته‌نامه«گل آقا» توجه کرده و می‌نویسید: عراق و حتی عربستان هرگز نشریه‌ای چون«گل آقا» را تحمل نخواهند کرد. این ورزنامه، در ادامه نمونه‌هایی از طنزهای مجله گل‌ آقا را در مورد وزیر امورخارجه، نقش آمریکا در خلیج فارس، ملک فهد و جورج بوش برای خوانندگان خود درج کرده است.

وال استریت ژورنال می‌نویسید: کیومرث صابری صاحب امتیاز گل آقا می‌گوید:«اگر دولت سعی کند، کنترلی بر کار ما اعمال کند، مجله را تعطیل خواهید کرد. اگر قلم، آزادی نداشته باشد، بهتر است اصلا هیچ چیز ننویسد لیکن من به اسلام و قوانین کشورم احترام می‌گذارم.»

وی اضافه می‌کند: من یک منتقد سیاسی هستم و مجبورم نقاط ضعف را بزرگ جلوه دهم. این روزنامه می‌نویسید: صابری از برخورد سرد دولت ایران با آمریکا حمایت کرده و می‌گوید، اگر من از آمریکا انتقاد نکنم، خوانندگانم پوست از کله‌ام می‌کنند.!

برچسب ها: گل آقا ، آمریکا ، انتقاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.