سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی منحل شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور در بحث حاشیه نشینی راه به جایی نبرده و نتوانسته مشکلی را در این زمینه حل کند پس بهتر است منحل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید هاشم بنی‌هاشمی با بیان این مطلب در نشست مشترکی بین نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون بررسی راهکارهای رفع معضل حاشیه نشینی اظهار کرد: نباید به فعالیت این ستاد و روشی که سازمان ملل در رفع مشکل حاشیه‌نشینی اتخاذ کرده، دل بست چرا که اعتبارات موجود نمی‌تواند نیازها را برطرف سازد.

بنی‌هاشمی با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش رفت که مسائل و موضوعات را جامع‌تر مورد بررسی قرار داد، افزود: پارامترهایی چون زمین، جمعیت، اشتغال و امنیت در بحث‌های مرتبط با حاشیه شهر وجود دارد که باید برای رفع آن برنامه‌ای مدون و اهدافی مشخص را ترسیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری بر مسائل مرتبط با حاشیه نشینی و برنامه‌ریزی در خصوص امور مرتبط با حاشیه شهر خاطرنشان کرد: مسائل حاشیه شهر باید به مانند مسائلی که در شهر اداره می‌شود مورد توجه مسوولان قرار گیرد و همانطور که در شهر ساختارهای مشخصی دارد و طرحی جامع به بررسی امور می‌پردازد، در خصوص حاشیه‌ها نیز همین مهم باید لحاظ گردد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: تنها نباید بر این موضوع تاکید کرد که رای تخریب را نمی‌توان اجرا نمود و نمی‌توان خدمات به حاشیه شهر ارائه کرد، در واقع تنها به نبایدها درست نیست توجه شود بلکه راه‌حل‌ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

بنی‌هاشمی با اشاره به وجود برخی اراضی در حاشیه شهر که هنوز مورد ساخت و ساز قرار نگرفته است، اظهار کرد: این اراضی همچون میراث و ثروت شهر هستند که باید برای شهر حفظ شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم دستیابی به اهداف پیشنهاد می‌شود ستاد توانمندسازی در بحث حاشیه‌نشینی حذف شود و به جای آن تشکیلاتی ایجاد گردد که اهداف خارج از محدوده شهر را با نگاهی جامع مورد بازنگری قرار دهد.

وی با بیان اینکه ما در برابر خداوند و در پیشگاه مردم مسوول هستیم و این درست نیست که به دلیل برخی خلاءهای قانونی به بخشی از جامعه خدمات ارائه نکرد یا با داشتن حکم قلع بنا، خانه‌هایشان را بر سر آنان خراب کرد، تاکید کرد: باید به فکر راهی باشیم تا از این مسائل جلوگیری کنیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.