سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

درآمد صنعت گردشگری دوبرابرسودهی فروش نفت

گردشگری علاوه برآن كه یك مقوله فرهنگی اجتماعی است دراقتصاد كشورها نیز تاثیر بسیار زیادی دارد تا جایی كه كارشناسان معتقدند: اگر این صنعت بانگاهی اقتصادی به خوبی مورد حمایت و توجه قرار گیرد و رونق یابد دو برابر درآمد فروش نفت سودهی خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، سازمان جهانی گردشگری، روز جهانی گردشگری را ، از سال 1980 میلادی تاكنون ، در 27 سپتامبر ( ششم مهر ماه ) به طور هر ساله جشن گرفته است. این تاریخ به این دلیل كه اساسنامه سازمان جهانی گردشگری در آن روز به تصویب رسید ، انتخاب شد.

تصویب این اساسنامه به عنوان مرحله مهمی از گردشگری جهانی محسوب می شود وهدف از بزرگداشت این روز بالا بردن آگاهی درباره نقش گردشگری در جامعه بین المللی و نشان دادن آن است كه گردشگری چگونه ارزش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در پهنه جهان مورد تاثیر قرار می دهد.

دبیر كل سازمان جهانی گردشگری، سالانه پیامی عمومی جهت گرامیداشت این روز صادر می نماید و بسیاری از سازمان ها و شركت های گردشگری و به همین ترتیب نمایندگی ها ی دولتی با علایق ویژه در گردشگری ، این رویداد را با جشنواره ها و مراسم ویژه پاس می دارند.

صنعت گردشگری برای رونق بیشتر به نگاه اقتصادی ویزه نیاز دارد تا بسترهای لازم برای جذب گردشگر را فراهم سازد،در حال حاضر كشورهایی كه از تاریخچه باستانی و تاریخی برخور دارند از امتیاز بسیار خوبی بهره مند هستند.


ایران نیز ازجمله كشورهایی است كه قدمت بسیار زیادی دارد و استان هایی را در خود دارد كه از نظر باستانی ارزش تاریخی بسیار دارد ازجمله این استان ها استان خوزستان است كه علاوه بر قدمت 9 هزار ساله و آثار باستانی فراوانی كه در دل خود دارد آثار هشت سال دفاع مقدس را نیز در خود جای داده است. /ع


برچسب ها: گردشگری ، سودهی ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.