سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم / آتش زدن مراکز مقدس بودايي ها

تظاهرات اعتراض آميز در بنگلادش با درگيري نيروهاي پليس و معترضان به خشونت کشيده شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، در پي اهانت يک جوان بودايي به مقدسات اسلام در صفحه فيس بوک خود، شماري از مسلمانان در مناطق مختلف اين کشور با حمله به برخي از مراکز مقدس بودايي ها، اين مراکز را به آتش کشيدند.
صدها بودايي که در پي حملات مسلمانان، از خانه هاي خود در روستاهاي جنوب بنگلادش فرار کرده بودند، ديروز در حالي شروع به بازگشت به خانه هايشان کردند که تدابير امنيتي در اين روستاها تشديد شده بود.
نيروهاي امنيتي از روز دوشنبه براي حفاظت از محلات بودايي ها پس از حملات تازه مسلمانان به معابد و خانه هاي آنها در منطقه مستقر شدند.
دست کم پنج معبد در محلات مختلف منطقه تفريحي کوکس بازار عصر روز يکشنبه هدف حمله قرار گرفت و پيش از وارد عمل شدن پليس ضد شورش به منظور متفرق کردن مهاجمان، هزاران معترض، چندين مجسمه بودا را شکستند. همچنين گفته مي شود حدود دويست و پنجاه هزار مسلمان خشمگين که برخي از آنها با اتوبوس از ديگر مناطق به « رامو» در جنوب بنگلادش آمده بودند در کل منطقه چندين معبد بودايي و دارايي هاي متعلق به بودايي ها را شبانه به آتش کشيدند. پليس تلاش کرد تا با گلوله هاي پلاستيکي و ديگر اقدامات مانع حملات مسلمانان خشمگين شود.
دولت بنگلادش خشونت هاي اخير را تقبيح کرده است و در حال حاضر صدها جوان مسلمان بازداشت شده اند و ارتش در کل منطقه حضور دارد.
بودايي ها که کمتر از يک درصد جمعيت صد و پنجاه و سه ميليون نفري بنگلادش را تشکيل مي دهند بيشتر در مناطق جنوب شرقي اين کشور نزديک مرز ميانمار زندگي مي کنند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.