سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

به بار نشستن پروژه های بزرگ حفاری در بخش های ساحل و فراساحل

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری، از به بار نشستن چند پروژه های بزرگ حفاری در بخش های ساحل و فرا ساحل كشور همزمان با سی و سومین سالگرد تاسیس این شركت در اول دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،مهندس 'محمدرضا تاكایدی' گفت: از ویژگی برجسته تحقق این پروژه ها در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، اجرای آنها به صورت كلید در دست (EPD ) به همت مجموعه كاركنان سختكوش و پرتلاش شركت بویژه كاركنان عملیاتی ناوگان حفاری خشكی و دریایی است.

وی افزود: تكمیل حفاری 7 حلقه چاه توسعه ای در بخش خشكی میدان گازی كیش به عنوان دومین قطب گازی ایران تا سه ماه آینده یكی از پروژه های مهم اجرایی شركت ملی حفاری ایران به شمار می آید.

تاكایدی گفت: دستگاه های حفاری 54 و 61 در این موقعیت بر روی دو كلاستر A و B با استفاده از ریل كشنده (پانی بیس) به صورت دسته ای در حال حفر 12 حلقه چاه توسعه و یك حلقه چاه تعمیری هستند كه در نخستین گام براساس برنامه ریزی انجام شده 7 حلقه چاه كلاستر B تكمیل و تحویل كارفرما می شود.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران گفت: هم اكنون حفاری سه حلقه چاه در كلاستر B به پایان رسید و در مرحله تكمیل است و حفاری چهار حلقه دیگر به لایه های مخزن رسیده است.

وی افزود: حفاری شش حلقه چاه روی كلاستر A پروژه 1+12 كیش نیز براساس برنامه بهار آینده به پایان خواهد رسید.

تاكایدی با اشاره به اینكه حفاری چاه های فاز 17 و 18 طرح توسعه میدان گازی پارس نیز به صورت كلید دست از سوی این شركت در حال اجراست، گفت: با توجه به برنامه تولید زودهنگام از این فازها، براساس توافق به عمل آمده با شركت نفت و گاز پارس به عنوان كارفرما، حفر و تكمیل 7 حلقه چاه در فاز 17 و 8 حلقه چاه در فاز 18 پر شتاب دنبال می شود.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران افزود: هم اكنون در فاز 18 حفاری آخرین چاه در حفره هشت و یك دوم اینچ رو به اتمام است و در فاز 17 هم چهار حفره انجام شده و مشبك كاری چاه ها به عنوان آخرین مرحله حفاری در دستور كار قرار دارد.

وی گفت: مراحل تحویل این چاه ها به كارفرما به موجب جدول كاری بین سه تا چهار ماه آینده محقق خواهد شد.

تاكایدی به استقرار سه دستگاه حفاری دریایی از سوی این شركت در فازهای 17 و 18 اشاره كرد و گفت: در مجموع برای حفاری 22 حلقه چاه در این دو فاز نزدیك به 90 هزار متر حفاری می شود.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران با اشاره به این كه اجرای عملیات حفاری در فاز 14 پارس جنوبی به عنوان یكی دیگر از پروژه های كلید در دست طبق برنامه ادامه دارد، افزود: در این فاز دومین چاه توصیفی در حال آزمایش و حفاری چاه سوم آغاز شده است.

وی درباره زمان شروع پروژه حفاری كلید در دست میدان نفتی آذر در بلوك اناران در استان ایلام افزود: تا یك ماه آینده یك دستگاه حفاری در این موقعیت استقرار خواهد یافت و عملیات حفاری نخستین چاه آغاز خواهد شد.

تاكایدی با اشاره به این كه حفاری اكتشافی بخش خشكی میدان گازی كیش پیش از این از سوی این شركت با استفاده از دستگاه 67 فتح صورت گرفت، گفت: شركت ملی حفاری ایران به عنوان نخستین شركت ایرانی از سال 1381 در حفاری 11 حلقه چاه در فاز 5 و 24 حلقه چاه در فازهای 9 و 10 مشاركت داشته و هم اكنون چهار جكاب این شركت در پروژه ها پارس جنوبی در آب های خلیج فارس فعالیت دارند.

معاون مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری، همكاری شركت نفت و گاز پارس در پروژه های 17، 18 و 14 و شركت مهندسی و توسعه نفت (متن) در پروژه كبش در امر برنامه ریزی، هماهنگی و همیاری نزدیك را عامل موفقیت این شركت در اجرای این پروژه ها دانست.

وی افزود: در پروژه های كلید دردست مطالعه های لازم برای شناسایی لایه های زمین شناسی، مهندسی و برنامه ریزی حفاری، خدمات فنی، تامین كالا، مواد، دستگاه های حفاری و نیز مدیریت و نظارت بر اجرای پروژه در تعهد این شركت است كه نشان دهنده توانمندی و بالندگی آن در اجرای پروژه های بزرگ ملی در بیش از سه دهه فعالیت در عرصه صنعت حفاری است.

شركت ملی حفاری ایران اول دی ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و هم اكنون با بیش از 16 هزار نیروی فنی و تخصصی و 73 دستگاه حفاری خشكی و دریایی و توان ارایه خدمات فنی و مهندسی همسو با عملیات حفاری یكی از شركت های قدر در عرصه صنعت حفاری در خاورمیانه است. /س

 

برچسب ها: پروژه ، حفاری ، فراساحل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.