سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط‌ دهي رياض به صنعا/ منصور هادي دنباله‌روي علي‌عبدالله‌صالح

کارشناسان بر اين باورند عربستان در تلاش براي آسيب زدن به انقلاب هاي عربي، به يمن خط دهي مي کند و در اين راستا منصور هادي همان سياستهاي علي‌عبدالله‌صالح را دنبال مي‌کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، در برنامه اي راديويي و نادر، يمن عربستان سعودي را به مداخله در امور  داخلي يمن و اقدام عليه منافع ملي مردم اين کشور متهم کرد.

در اين برنامه همچنين از علي عبدالله صالح رئيس جمهور مخلوع يمن به علت فروش سه منطقه مرزي به عربستان سعودي به شدت انتقاد کرد.

در اين برنامه همچنين اعتراف شده است که سياست خارجي يمن تحت رياست جمهوري منصور هادي تغيير چنداني نکرده است.

از زماني که علي عمراني به عنوان وزير اطلاع رساني يمن در کابينه آشتي ملي منصوب شده، رسانه هاي يمن آشکارا از دولت يمن انتقاد مي کند. البته خشم فزاينده يمني ها از عربستان سعودي فقط به رسانه هاي يمن محدود نمي شود بلکه يکي از جنبشهاي سياسي يمن عربستان سعودي را به علت زنداني کردن يکي از رهبران مذهبي يمن از سالها پيش، به شدت محکوم کرده است.

ناظران بر اين باورند به علت اينکه منصور هادي هيچ کنترلي بر اوضاع ندارد، بحران سياسي در يمن به شکل خطرناکي رو به وخامت گذاشته است. او مدعي است که حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در يمن با موافقت او انجام مي شود و تاکنون ضربات سنگيني به القاعده زده است. گرچه آمار نشان مي دهد حملات هوايي آمريکايي در يمن تاکنون شمار زيادي از غيرنظاميان يمن را کشته است. 

هادي پسر علي عبدالله صالح را به عنوان يکي از مسئولان ارشد براي کنترل ارتش منصوب کرده است. اين افراد فقط از قبيله صالح فرمانبرداري مي کنند. بسياري در خاورميانه و شمال آفريقا بر اين باورند تلاشهاي رژيم عربستان سعودي عليه انقلابهاي منطقه با هدف به شکست رساندن قيامهاي مردمي در جهان عرب است. آنها رياض را متهم مي کنند که تلاش مي کند انقلابها را از مسير درست منحرف کند و اين کار را يا با کمک به بقاي رژيمهاي ضد مردمي يا به راه انداختن جنگ داخلي انجام مي دهد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.