سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور چهره ها ديگر مردم را فريب نمي‌دهد

فروش اخير برخي از آثار حاكي از كم اهميت شدن حضور چهره ها در فروش فيلم ها است.

علي روئين تن كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سرمايه سالاري يكي از عوامل افت سينما گفت: سرمايه گذاران امور فرهنگي غير از كسب سود بايد دغدغه هاي فرهنگي ديگري نيز داشته باشند اما متاسفانه برخي از افراد براي جذب مخاطب و كسب سود بيشتر دست به هر كاري مي‌زنند.
وي افزود: سينماگران ضمن دوري از كليشه هاي مستعمل بايد با ايجاد سليقه هاي جديد سعي در افزايش مخاطبان آثار خود داشته باشند.
روئين تن با اشاره به وجود فيلمنامه هاي سخيف در اين رابطه خاطرنشان كرد: متاسفانه هر از گاهي برخي از افراد با باب كردن بعضي از موضوعات سعي در ايجاد ارتباط نزديك آثار خود با افراد جامعه دارند و به همين علت از الفاظ كوچه و بازاري در فيلم نامه هاي خود استفاده مي‌كنند كه اشتباهي بيش نيست.
اين كارگردان در ادامه در خصوص استفاده از بازيگران چهره اما فاقد كارايي خاطرنشان كرد: فروش اخير برخي از آثار حاكي از كم شدن اهميت اين موضوع در بين مردم جامعه است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر فيلمي قادر به جذب مخاطب بيشتر خواهد بود كه عوامل موثر ديگر در عرصه هنر به جز بازيگران چهره داشته باشد.
روئين تن در پايان در خصوص تفكر سرمايه نگر بيان كرد:‌ سينما تركيبي از هنر و صنعت است و در تمام دنيا ضمن توجه به بخش خصوصي به بعد هنري آن نيز توجه مي‌شود.
وي تصريح كرد: بزرگترين سرمايه سينما خرد و انديشه است اما افرادي كه با بي توجهي به فرهنگ سازي فقط در پي كسب درآمد بيشتر هستند در آ‌ينده متضرر خواهند شد./ي2

برچسب ها: چهره ، سینما ، روئین تن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.