سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناوين رويدادهاي مهم جهان در روز چهارشنبه

خبرگزاري فرانسه عناوين برخي از رويدادهاي مهم جهان را در روز چهارشنبه سوم اکتبر، دوازدهم مهرماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
سوريه
دمشق- پيگيري تحولات سياسي، امنيتي
 
آمريکا
دنور- باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و ميت رامني رقيب جمهوري خواه وي در انتخابات رياست جمهوري آينده اولين مناظره تلويزيوني خود را در منطقه دنور در ايالت کلرادو در غرب آمريکا برگزار خواهند کرد. اين مناظره ساعت يک بامداد روز پنجشنبه به وقت گرينويچ برگزار خواهد شد. 
 
گرجستان
تفليس- پيگيري اخبار مربوط به انتخابات پارلماني اخير گرجستان که در آن احزاب طرفدار "بيدزينا ايوانيچويلي"  در برابر ميخائيل ساکاشويلي رئيس جمهور گرجستان به پيروزي رسيدند و ظاهرا دو جناح رقيب در عرصه سياسي گرجستان بايد خود را براي همزيستي آماده کنند. انتظار مي رود روابط گرجستان با روسيه نيز بهبود يابد.
 
انگليس
لندن- پيگيري اخبار مربوط به محاکمه ابو حمزه، مظنون تروريست و چهار متهم ديگر اين پرونده که به اتهام دست داشتن در حملات و اقدامات تروريستي تحت پيگرد قرار گرفته اند. متهمان اين پرونده در اعتراض به احتمال استرداد خود به آمريکا شکايت کرده اند.  
 
مغرب
رباط- مسئولان بلند پايه مغرب و اسپانيا براي اولين بار از سال 2008 ديدار و گفتگو خواهند کرد. اين نشست با حضور عبدالله بنکران و ماريانو راخوي، نخست وزيران دو کشور در حالي برگزار خواهد شد. مادريد و رباط اراده مشترک خود را براي مقابله با بحران مالي و چالشهاي مشترک از جمله مهاجرتهاي غيرقانوني اعلام کرده اند.
 
واتيکان
واتيکان- در سومين روز از بررسي پرونده پائولو گابريله، پيشکار پاپ بنديکت شانزدهم، چهار ژاندارم واتيکان ساعت هفت به وقت گرينويچ در دادگاه شهادت خواهند داد. گابريله در دستگاه قضايي واتيکان متهم شده که دهها سند محرمانه مربوط به پاپ و همکارانش را دزديده است.  
 
هنگ کنگ
هنگ کنگ- پيگيري اخبار مربوط به برخورد دو قايق که دست کم 37 کشته و حدود 100 زخمي برجا گذاشت. اين دو قايق دوشنبه شب در هنگ کنگ به يکديگر برخورد کردند و نيروهاي پليس شش تن از اعضاي خدمه يک قايق را که بدون رعايت قوانين به طرز خطرناکي حرکت مي کردند، بازداشت کردند.
 
انگليس
لندن- چند شخصيت انگليسي از جمله کن لاچ، سينماگر انگليسي در دادگاه لندن در رابطه با پرونده جوليان آسانژ احضار مي شوند. گفته مي شود اين افراد با پرداخت وثيقه شرايط آزادي مشروط جوليان آسانژ را فراهم کرده اند. آسانژ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است و اين احتمال وجود دارد که افراد يادشده پولي را که براي آزادي وي به وثيقه گذاشته بودند از دست بدهند.
 
نيجريه
لاگوس- پيگيري تحقيق درباره قتل دست کم 26 دانشجو که در يک مدرسه پلي تکنينک در حومه موبي در شمال شرقي نيجريه به ضرب گلوله کشته شدند.  
 
ژاپن، چين
توکيو، پکن- پيگيري بحران در روابط چين و ژاپن که اقدام توکيو در ملي کردن جزاير مورد مناقشه در درياي چين شرقي باعث آن شده است. چهار کشتي چيني روز سه شنبه به آبهاي اطراف اين دو جزيره مورد مناقشه وارد شدند.
 
کلمبيا
بوگوتا- خوان مانوئل سانتوس رئيس جمهور کلمبيا که گفته مي شود سرطان دارد، قرار است روز چهارشنبه تحت عمل جراحي قرار گيرد. پزشکان احتمال موفقيت آميز بودن عمل سانتوس را بالا مي دانند.  
 
عراق
بغداد- پيگيري تحولات سياسي در عراق پس از آنکه دولت اين کشور روز سه شنبه از پارلمان خواست ادامه فعاليت پايگاههاي نظامي خارجي را در خاک اين کشور ممنوع کند. با اين تصميم، نظاميان ترکيه مستقر در منطقه خودگردان کردستان در شمال عراق بايد اين کشور را ترک کنند.
 
فرانسه
پاريس- شوراي وزيران فرانسه در نشستي که از ساعت هشت به وقت گرينويچ برگزار خواهد کرد يک لايحه ضدتروريستي را تصويب خواهد کرد که در آن تدابير تنبيهي برضد فرانسوي هايي پيش بيني شده است که براي شرکت در جنگ با نيروهاي خارجي در افغانستان يا پاکستان به اين منطقه مي روند.
 
بلژيک
بروکسل- اندا کني، نخست وزير ايرلند که به بلژيک سفر کرده است ساعت دوازده و سي دقيقه به وقت گرينويچ با خوزه مانوئل باروسو رئيس کميسيون اروپا ديدار خواهد کرد و سپس ساعت سيزده با هرمان فان رومپوي رئيس اتحاديه اروپا گفتگو خواهد کرد.
 
آفريقاي جنوبي
ماريکانا- کميسيون تحقيق درباره کشتار 31 معدنچي توسط نيروهاي پليس در معدن ماريکانا در اوت گذشته، به بررسي هاي خود ادامه مي دهد و اظهارات و شهادت هاي چند نفر را مي شنود.
 
فرانسه
پاريس- لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه ساعت هفت به وقت گرينويچ با دان مريدور معاون نخست وزير اسرائيل در امور اطلاعات و انرژي اتمي گفتگو مي کند.  
 
ساحل عاج  
ابيجان- پيگيري اخبار مربوط به بزرگ ترين پرونده نظامي مربوط به بحران سياسي و نظامي پس از انتخابات رياست جمهوري ساحل عاج در سال 2011-2010. در اين پرونده که از روز سه شنبه در دستگاه قضايي ساحل عاج گشوده شده است، ژنرال برونو دوگبو بله، از مسئولان بلند پايه دستگاه امنيتي رژيم لوران باگبو رئيس جمهور ساحل عاج و چهار نظامي ديگر رژيم سابق به اتهام کشتن سرهنگ اداما دوسو، از نزديکان الحسن واتارا رئيس جمهور کنوني ساحل عاج، محاکمه مي شوند.
برچسب ها: چهارشنبه ، عناوین ، اخبار ، news
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.