سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اختصاص 140 میلیون ریال اعتبار برای نگهداری کتاب‌های نفیس اراک

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی از اختصاص 142 میلیون ریال اعتبار به منظور نگهداری کتاب‌های نفیس اراک خبر داد.

 

محمدرضا عاشوری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 794 نسخه کتاب خطی، سنگی و سربی در کتابخانه ابراهیم دهگان اراک نگهداری می‌شود که حفظ و نگهداری از این کتب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: به منظور نگهداری این کتاب‌های نفیس و ارزشمند بیش از 142 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز تالار مفاخر کتابخانه دهگان اراک اختصاص یافته که امید می‌رود با این اعتبار بتوانیم شرایط مناسبی را برای نگهداری از کتاب‌های نفیس فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه افزایش سرانه عضویت و فضای کتابخانه‌های استان مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در رابطه با کتاب و کتابخوانی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی است که باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

عاشوری بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی در سطح روستاهای استان تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود ساختمان‌ها و فضاهای سرپوشیده‌ای که در روستاهای استان وجود دارد، می‌توان از این ساختمان‌ها برای راه‌اندازی کتابخانه روستایی بهره لازم را برد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در 22 روستای بالای یک‌و 500 نفر جمعیت استان مرکزی گفت: فضای کتابخانه‌های موجود در استان هم اکنون 32 هزار متر مربع است.

محمدحسین مطیعی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی مکمل و بسترساز فعالیت‌های اقتصادی است که بدون بسترسازی فرهنگی در جامعه کارایی لازم و بهره‌وری نخواهیم داشت، اظهار کرد: 34 روستا از روستاهای این استان فاقد کتابخانه هستند که تلاش برای ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در این روستاها در دستور کار قرار دارد./ع

برچسب ها: کتاب ، اراک ، کتاب خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.