سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خمسه‌اي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اهانت به مقدسات ديني در مجامع بين‌المللي قابل پيگيري است

يك حقوقدان گفت: اهانت به مقدسات ديني مساله كوچكي نيست و مسلمانان جهان با وجود تمام نقشه‌‌هاي مجامع بين‌المللي بايد در دفاع از حقوق خود نسبت به اين توهين بزرگ طرح دعوي کنند و اين موضوع را در اين مجامع پيگيري و پشتيباني کنند.

 نادر خمسه‌اي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با محکوم کردن فيلم موهن و اهانت آميز نسبت به پيامبر اسلام(ص) اظهار داشت: در حال حاضر کار حقوق بشر در دنيا جواب نمي‌دهد اين امر ضمانت اجرايي لازم دارد از همين رو نبود ضمانت اجرايي باعث شده حقوق مسلمانان در مجامع بين‌المللي ناديده گرفته شود.

اين حقوقدان با بيان اينکه ضمانت اجرايي مجامع حقوقي بين المللي در اختيار ابر قدرت‌هاست تصريح کرد: به دليل اينکه مهمترين مجامع بين‌المللي حقوقي در اختيار ابر قدرت‌هاست حقوق مسلمانان جهان در اين مجامع به نتيجه نمي‌رسد و گردانندگان اين مجامع در جهت خلاف پيشبرد اهداف دين اسلام حركت مي‌كنند.

وي ادامه داد: مجامع بين‌المللي با شروع تحريم‌ها خواستند تضعيف مسلمانان را از طريق ايران پيگيري کنند ولي بعد از بي ثمر ماندن اين هدف، سراغ اهانت به پيامبر اسلام (ص) رفتند که اکنون با اعتراض همه جانبه مسلمانان اين نقشه شوم آنها نيز نتيجه نداده است.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: مسلمانان جهان با وجود تمام نقشه‌‌هاي مجامع بين‌المللي بايد در دفاع از حقوق خود نسبت به اين توهين بزرگ طرح دعوي کنند و اين موضوع را در اين مجامع پيگيري و پشتيباني کنند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: اهانت ، حقوق ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.