سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

ساخت آزمایشگاه های تحقیقات كشاورزی در كهگیلویه و بویراحمد ضروری است

معاون پژوهشی مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی كهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و تجهیز آزمایشگاه های تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی در این استان ضروری است.

دكتر 'بیژن كاوسی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: از آنجا كه كهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت ها و توانمندی های چشمگیری در زمینه تولید انواع محصولات كشاورزی و باغی برخوردار است به ساخت آزمایشگاه های تحقیقاتی برای اصلاح بذر و كشف نژادهای پرمحصول نیاز اساسی دارد.
وی كمبود نیروی انسانی متخصص در رشته های دامپزشكی، علوم دامی، جنگل و مرتع را از مهمترین مشكلات مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی كهگیلویه و بویراحمد دانست و بیان كرد: افزایش تخصیص اعتبارات پژوهشی از نیازهای اساسی این مركز است.
كاوسی با اشاره به اینكه مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی كهگیلویه و بویراحمد تنها یك آزمایشگاه آب و خاك دارد، اظهار داشت: تجهیز دستگاه های استاندارد اندازه گیری عناصر شامل دستگاه جذب اتمیك برای كارهای تحقیقاتی در این مركز ضروری به نظر می رسد.
وی با بیان اینكه مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی كهگیلویه و بویراحمد از امكانات آزمایشگاهی كمتری نسبت به استان های اصفهان و فارس برخوردار است، عنوان كرد: می بایست از محل اعتبارات بخش كشاورزی استان برای تجهیز آزمایشگاه این مركز اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود.
كاوسی ابراز داشت: برای پیشرفت علمی كشاورزان و باغداران كهگیلویه و بویراحمد می بایست تعامل و همكاری تنگاتنگی بین سازمان جهاد كشاورزی، مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه های این استان وجود داشته باشد.
وی افزود: می بایست مشكلات پروژه های تحقیقاتی كهگیلویه و بویراحمد با نیازسنجی و اولویت بندی برطرف شده و به طور كاربردی تعریف و اجرا شوند.
كاوسی گفت: در این صورت نتایج طرح های تحقیقاتی كهگیلویه و بویراحمد به عنوان راهكار در حوزه كشاورزی این استان بكار گرفته خواهند شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.