سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفيت پايانه نفتي خارگ به 28 ميليون بشکه افزايش مي يابد

ظرفيت ذخيره سازي نفت خام در پايانه خارگ با ساخت چهار مخزن تا نيمه نخست سال اينده به 28 ميليون بشکه افزايش مي يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، مدير عامل شرکت پايانه هاي نفتي ايران با بيان اين مطلب گفت : چهار مخزن ذخيره سازي نفت خام ، هر کدام با ظرفيت يک ميليون بشکه، با 52 درصد پيشرفت در حال ساخت است.

سيد پيروز موسوي ، ظرفيت ذخيره سازي پايانه نفتي خارگ را 22 ميليون بشکه نفت خام اعلام و افزود: اميدواريم اين چهار مخزن در 6 ماه نخست سال 92 به بهره برداري برسد.

مديرعامل شرکت پايانه هاي نفتي ايران درباره روند بازسازي گوي هاي شناور اين شرکت گفت: هم اکنون هفت گوي شناور در منطقه خارگ موجود است که يکي از آنها تعمير و به آب انداخته شد، ضمن آن که تعمير دومين گوي نيز در مراحل نهايي است.

موسوي با بيان اين که دانش ساخت و تعمير گوي هاي شناور در اختيار شرکت هاي خارجي است، افزود: شرکت هاي خارجي حاضر به همکاري با ايران براي بازسازي اين گوي هاي شناور نبودند اما موفق شديم با استفاده از توانمندي نيروهاي داخلي دو گوي را بازسازي کنيم.

وي افزود : چنانچه اين گوي ها را شرکت هاي خارجي تعمير مي کردند، حدود پنج ميليون يورو هزينه مي داشت.

موسوي گفت : هفت گوي شناور که از سال هاي قبل از سرويس خارج شده و غير قابل استفاده است ، با تلاش متخصصان و کارشناسان ايراني بازسازي و براي صادرات نفت خام در محل هاي مورد نظر مستقر خواهد شد.

موسوي تصريح کرد: با دوباره در سرويس قرار گرفتن اين هفت گوي شناور، توان صادرات نفت خام کشور افزايش مي يابد و امکان صدور نفت خام در هر شرايطي فراهم خواهد بود.

وي گفت: کشتي هاي نفتکش با ظرفيت 1 تا 2 ميليون بشکه، توان پهلوگيري در کنار اين گوي هاي شناور را خواهند داشت و چهار نوع محصول به طور همزمان مي تواند بارگيري و صادر شود.

مديرعامل شرکت پايانه هاي نفتي ايران گفت: مذاکره هاي مختلفي با مراکز علمي و پژوهشي کشور  و همچنين قطعه سازان براي بومي سازي دانش ساخت اين گوي ها شده است.

موسوي گفت: استفاده از گوي هاي شناور براي صادرات نفت خام و ميعانات گازي با توجه به هزينه کمتر آنها در مقايسه با اسکله سازي در دنيا بسيارمرسوم است و از اين گوي ها در منطقه خارگ و عسلويه براي صادرات نفت و ميعانات گازي استفاده مي شود.

وي افزود: عمليات انتقال پنج گوي شناور به سمت ساحل خارگ با موفقيت انجام شده و پنج گوي ديگر نيز به مرور به ساحل منتقل و بازسازي مي شود./عب
برچسب ها: ظرفیت ، نفت ، افزایش ، خارگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.