سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب نشست خبري رئيس جمهور با رسانه‌ها

نشست رئيس جمهور کشورمان با رسانه‌ها در خبرگزاري هاي خارجي به سرعت در حال انعکاس است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني العربيه لحظاتي پيش پخش مستقيم کنفرانس خبري محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران را آغاز کرد.

اين شبکه به نقل از وي اعلام کرد احمدي نژاد در نشست با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي، در اشاره اي به شرايط امروز جهان افزود: همه مناسبات سياسي اقتصادي و اجتماعي به سرعت دست خوش تحولات اساسي است و به سمت نظم جديدي در حرکتيم.

وي گفت: نقش ملت بزرگ ايران دراين تحولات و در مديريت اين تحولات و برقراري نظم انساني آينده بسيار مؤثر و ارزشمند است.

رئيس جمهور افزود: در چند هزار سال راه و آرمان ملت ايران راه پاکي با تکيه بر عدالت و عشق و عدالت و دوستي ميان انسان ها بوده و ملت ما همواره بر اين اصول تأکيد داشته است.

احمدي نژاد گفت: ملت ايران همواره به دنبال عزت و پيشرفت براي همه ملت ها بوده است و براي رسيدن به آن آرزوي بزرگ بايد گام هاي بلندي برداشته شود.

وي افزود: وقتي عدالت برقرار شود همه فاصله ها، ‌فقر ها و بسياري کينه ها رفع خواهد شد و فضائل اخلاقي و انساني به کمال خواهد رسيد.

خبرگزاري شين هوا در خبري فوري گزارش داد: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران اعلام کرد غرب "جنگ" اقتصادي عليه جمهوري اسلامي به راه انداخته است.

احمدي نژاد در کنفرانسي خبري در تهران گفت دشمنان بخش بانکي و نفت ايران را هدف قرار داده اند تا جمهوري اسلامي را تحت فشار قرار دهند.

او در پاسخ به سوالي درباره کاهش ارزش پول ايرن در مقابل ارزهاي خارجي طي روزهاي گذشته گفت از آنجايي که دشمنان از نظر عملي در مقابله با ايران ناکام بوده اند مجبور شده اند جنگ رواني عليه ايران به راه بيندازند تا بخش اقتصادي و مالي کشور را تحت فشار قرار دهند.

اين خبرگزاري گزارش داد: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران اعلام کرد جمهوري اسلامي  از برنامه هسته اي اش دست بر نمي دارد.
 
خبرگزاري رويترز گزارش داد، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران گفت بانک مرکزي ايران به رغم تحريم هاي اقتصادي غرب که هدف از آن قطع درآمدهاي نفتي اين کشور است ارز کافي براي تامين بودجه مورد نياز واردات را تامين کرده است. احمدي نژاد در کنفرانسي خبري افزود بانک مرکزي ارز مورد نياز براي واردات را تامين کرده است. وي تصريح کرد دشمنان اين کشور جنگي رواني عليه ايران به راه انداخته اند.  احمدي نژاد گفت: دشمنان تلاش کرده اند فروش نفت ما را کاهش دهند اما ما اميدواريم اين کاهش را جبران کنيم.

روزنامه هاي صهيونيستي نيز به سرعت اين نشست خبري را بازتاب دادند.

جروزالم پست نوشت: رئيس جمهور ايران گفت بانک مرکزي ايران به رغم تحريم هاي اقتصادي غرب که هدف از آن قطع درآمدهاي نفتي اين کشور است ارز کافي براي تامين بودجه مورد نياز واردات را تامين کرده است. يديعوت آحارونوت هم نوشت: رئيس جمهور ايران در اين نشست تأکيد کرد که با وجود تحريم ها و فشارها، ايران از فعاليت هسته اي خود دست نمي کشد.

بي بي سي گزارش داد: محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، در کنفرانس مطبوعاتی خود، که هم‌اکنون در تهران در حال برگزاری است گفت: مشکلات اقتصادی باعث نخواهد شد ایران در مناقشه هسته‌ای از موضع خود عقب‌نشینی کند. او گفت نوسانات ارز به خاطر مشکلات اقتصادی نیست. آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت سیاست‌های اقتصادی دولت باعث این امر نشده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران اعلام کرد غرب در تلاشي بيهوده براي وادار کردن اين کشور به تسليم شدن در خصوص فعاليت هاي هسته اي خود، جنگي اقتصادي عليه ايران راه انداخته است.  احمدي نژاد در کنفرانسي خبري در تهران اعلام کرد تحريم هاي غرب، يک جنگ است. آنها توانسته اند اندکي از فروش نفت ما را کاهش دهند ولي ما، آن را جبران خواهيم کرد.  احمدي نژاد با اشاره به کاهش ارزش ريال، اعلام کرد ايران ذخاير ارزي کافي براي تامين نيازهاي کشور دارد و اين يک جنگ رواني در بازار ارز است.

فاکس نيوز نيز در بازتاب سخنان رييس جمهوري ايران نوشت : احمدي ن‍ژاد اقدام نخست وزير رژيم صهيونيستي در صحن سازمان ملل را بچه گانه و ابتدايي خوانده و آنرا نشانه کوتاه بيني وي دانسته است .

همچنين شبکه الجزيره انگليسي به نقل از احمدي نژاد گفت ناآرامي هاي بازار ارز تنها با هدف فشار رواني بر جامعه ايران انجام مي شود و به زودي آرامش در اين بازار حکمفرما خواهد شد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.