سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مشکلات بافت های فرسوده کاهش می یابد

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: با سیاست ها و تصمیات دولت و ارائه وام ها، مشکلات بافت های فرسوده استان کاهش می یابد.

ˈمحمدرضا محمودیˈدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: میزان و وسعت بافت های فرسوده نه فقط در استان تهران، بلکه در سراسر کشور بسیار زیاد است و لذا، امکان ورود کامل دولت به این مقوله به راحتی امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: حرکت خودجوش مردم در ساخت و سازها، انجام اقدامات لازم در جهت افزایش مقاومت ساختمان ها و تغییر بافت های فرسوده و همچنین قائل شدن امتیازاتی از سوی شهرداری ها در این زمینه، می تواند راهکاری در جهت تسریع در انجام این مهم و کاهش معضلات باشد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه هم اکنون بافت های فرسوده فیروزکوه شناسایی شده اما هنوز مصوب نشده است، افزود: با مطرح شدن این موارد در کمیسیون ماده پنج، می توان با افزایش تراکم، دادن امتیاز واحد تجاری و نظایر آن، شور و شوق لازم را در افراد ایجاد کرد، ضمن اینکه دولت در این راستا به ارائه و پرداخت وام نیز مبادرت می کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر نبود تجهیزات آتش نشانی لازم برای اطفاء حریق در ساختمان های بلند و چندین طبقه شهرستان، خاطرنشان کرد: تجهیز آتش نشانی به امکاناتی از قبیل نردبان های بلند به مبلغی بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار برای هر مورد نیاز دارد که تامین آن از سوی شهرداری فیروزکوه امکانپذیر نیست.

وی گفت: البته این امر به معنای عدم تعهد و یا عدم انجام وظیفه در زمان بروز مشکلات نیست و استانداری تهران نسبت به تقویت آتش نشانی فیروزکوه از نظر خودروهای پیشرو و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز اقدام خواهد کرد./س

برچسب ها: بافت فرسوده ، سیاست ، وام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.