سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بلوكه كردن ارز توسط بانك مركزي باعث افزايش تقاضا در بازار مي‌شود

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: بلوكه كردن ارز توسط بانك مركزي باعث مازاد تقاضا در بازار مي‌شود و مردم با بحران عرضه و تقاضا روبرو مي‌شوند و نتيجه اين امر افزايش قيمت در تمام بخش‌ها است.

محمد حسن نژاد نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با بازار ملتهب ارز در اين روزها گفت: مشکل اساسي اين روزهاي بازار عدم تزريق ارز توسط بانک مرکزي است و بايد تمرکز دولت بر عدم در اختيار قرار دادن ارز توسط بانک مرکزي معطوف شود.

وي در  ادامه عدم تزريق ارز به بازار را با مشکل عرضه و تقاضا براي دولت و مردم بيان و تصريح کرد: هنگامي که بانک مرکزي از عرضه ارز به بازار خودداري مي‌کند مردم با بحران مازاد تقاضا روبرو مي‌شوند و در نتيجه قيمت كالا در بخش‌هاي مختلف افزايش مي‌يابد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس افزود: بحران مازاد تقاضا در جامعه باعث مي‌شود تقاضاهاي آتي مردم تبديل به حال شود يعني کساني که خواهان خريد ارز در آينده بودند در حال حاضر به فکر خريد آن بيافتند و اين يکي ديگر از بحران‌هاي اقتصادي در کشور است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: موضوع ارز جامعه را به خطر انداخته و براي جلوگيري از اين بازار ملتهب بايد بانک مرکزي دو هفته ارز را به شکل واقعي در اختيار مردم قرار دهد تا از حرص روزافزون به مردم کاسته شود و بازار ارز كمي به تعادل برسد.

انتهاي پيام/
پ2
برچسب ها: ارز ، تقاضا ، بانک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.