سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم مسلمانان جهان از كشورهاي غربي

عضو پارلمان انگليس در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيه، گفت: جنگ افروزي هاي غرب در طول 20 سال گذشته در سراسر جهان، خشم مسلمانان را عليه کشورهاي غربي، خصوصا آمريکا و انگليس برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ، "لورا اسميت"، خبرنگار اين شبکه گفت، پال فلين، عضو پارلمان انگليس که از مخالفان شديد جنگ افغانستان است، اخيراً به علت سخنراني اش عليه جنگ افغانستان و متهم کردن وزراي انگليس به دروغ گويي درباره سياست نظامي انگليس در قبال افغانستان، از مجلس عوام انگليس  اخراج شد  و در پي آن توسط رئيس مجلس عوام انگليس براي مدت 5 روز از ورود وي به پارلمان انگليس خودداري شد.
 وي در اين سخنراني گفته بود، "نقش سربازان انگليسي اکنون به اين تبديل شده که سپر انساني براي اعتبار و مشروعيت وزراي اين کشور باشند و سياستمداران دروغ مي گويند و سربازان مي ميرند."

پال فلين ادامه داد؛ "سخنان من هماهنگ با افکار عمومي انگليس است، زيرا نظرسنجي ها نشان مي دهد که 80 درصد از شهروندان انگليسي خواهان بازگشت سربازان انگليسي از افغانستان به کشورشان، قبل از کريسمس هستند."
وي افزود، "بسياري از کشورهاي اروپايي که در افغانستان نيرو داشته اند، پيش از موعد مقررِ سال 2014 ميلادي، نيروهاي خود را از خاک افغانستان بيرون کشيده اند و انگليس نيز بايد چنين کند. تنها علتي که انگليس نيروهايش را در افغانستان نگه داشته، سياست هاي نادرست آمريکا بوده، زيرا انگليس کشوري مستقل است و بايد براي خودش تصميم بگيرد."
وي افزود؛ "اگر ما از افغانستان خارج شويم نه تنها اوضاع امنيتي کشورمان بدتر نخواهد شد، بلکه به مراتب بهتر نيز خواهد شد. ما بايد حمله با پهبادهاي بدون سرنشين به کشورهاي اسلامي را متوقف کنيم تا به مسلمانان نشان دهيم که ما دشمني خاصي با آنان نداريم."
 وي تأکيد کرد؛ "اين فيلم احمقانه که اخيراً در آمريکا توليد شده، سبب بروز خشم مسلمانان در سراسر جهان شده و به آنان اين تصور را القاء مي كند که همه ما در غرب با اسلام و مسلمانان دشمن هستيم."
اين در حالي است که ما بايد خلاف اين امر را براي مسلمانان ثابت کنيم. اکنون مسلمانان به ما به عنوان اشغالگران کافري که کشور افغانستان را تحت اشغال درآورده‌اند نگاه مي کنند و همين امر باعث کاهش امنيت انگليسي ها در سراسر جهان مي شود.
وي افزود؛ ما به جاي اينکه شرايط زندگي مردم افغانستان را بهبود بخشيم، شاهد آن هستيم که توليد، توزيع و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به مراتب بيشتر از زماني شده که ما ابتدا خاک اين کشور را اشغال کرده بوديم.
اهدافي که ما براي اشغال افغانستان ترسيم کرده بوديم، به هيچ وجه محقق نشده و مردم افغانستان نيز اين مسئله را به خوبي درک مي کنند.
وي تأکيد کرد؛ حتي اگر خانواده هاي سربازانِ انگليسيِ کشته شده در افغانستان بر اثر بازگشت زودهنگام سربازان انگليسي به کشورشان به دليل كشته شدن فرزندانشان احساس پوچي کنند، باز اين بهتر از آن است که ما به اين جنگ بي هدف ادامه دهيم و جوانان انگليسي بيشتري را قرباني سياست هاي غلط دولتمردان اين کشور کنيم.
وي تاكيد كرد؛ مسلمانان از معيارهاي دوگانه ما آگاهند. آنان ديده اند که ما در قضيه اسرائيل و فلسطين منصفانه رفتار نکرده ايم و همواره جانب اسرائيل را گرفته ايم. ما به مسلمانان در عراق و افغانستان حمله کرده ايم و بنابراين جاي تعجب نيست که آنان (مسلمانان) به ما اعتماد ندارند. فلين در خاتمه اظهار داشت؛ "ماجراجويي هاي احمقانه نظامي ما در سراسر جهان در طول بيست سال گذشته، باعث شده تا در موقعيت خطرناکي قرار بگيريم و خشم مسلمانان عليه ما شعله ور شود و  ممکن است اين خشم مانند جعبه حاوي مواد منفجره، ناگهان منفجر شود."
برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.