سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ گامی دیگر در عرصه خودکفایی؛

طراحی سیستم کنترل ابزاردقیق کوره گاز احیا در پالایشگاه خانگیران

رئیس تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از طراحی، نصب و اجرای سیستم کنترل ابزاردقیق کوره جدید گاز احیا نم زدایی جمالی نیا در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی بیات با اعلام این خبر افزود: ما در گذشته برای انجام کارهای عملیاتی پالایشگاه سیستم را از سازنده آن یعنی کشورهای اروپایی و آمریکایی خریداری می کردیم اما در حال حاضر تولید نرم افزار و برنامه نویسی آن به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طراحی، نصب و مونتاژ سیستم کنترل این پروژه توسط مهندسین و کارشناسان واحد ابزار دقیق صورت گرفته است اظهارکرد: طراحی اولیه، برنامه نویسیPLC ،پیکربندی کنترل فیلدباس و مانیتورینگ، طراحی و ساخت پایلوت های کوره، طراحی و نصب سیستم کنترل و تجهیزات کنترلی کوره، طراحی و نصب پانل کنترل و ایجاد شبکه تبادل اطلاعات با اتاق کنترل واحد نم زدایی با استفاده از پروتکل فیلدباسSMAR  انجام شده است.

بیات تصریح کرد: در طراحی سیستم کنترل تمامی پارامترها و ضرایب ایمنی احتراق کوره ها منطبق بر استاندارد اروپایی FM7605 ، FM7610و LEC61508 لحاظ شده است.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: این سیستم، ایمنی لازم جهت عملکرد در مواقع خطر و با قابلیت اطمینان بسیار بالا را دارا می باشد.

وی بیان داشت: استفاده از تجهیزات کنترلی به روز با ضریب ایمنی بالا و بکارگیری تجربیات طراحی های سیستم های قبلی در این پروژه و اصلاح معایب و نقایص آنها و پیش بینی های لازم جهت کاربری ساده در کنار ایمنی بیشتر توانسته این پروژه را به عنوان مرجعی جهت استفاده از اطلاعات آن در طراحی های بعدی تبدیل نماید.

بیات با بیان این که اجرای این پروژه بالغ بر دوهزار نفر ساعت کارکرد مستمر بوده است تاکید کرد: سود صرفه جویی حاصل از طراحی، نصب و اجرای سیستم کنترل ایزار دقیق کوره جدید گاز احیا نم زدایی جمالی نیا بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است./س

برچسب ها: طراحی ، سیستم ، کنترل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.