سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا گردی به اشتغالزایی و بومی سازی در روستاها کمک می کند

مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی گفت: گسترش روستاگردی در ساختار اکوتوریسم با موضوع حفاظت از طبیعت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و با اشتغالزایی و صنایع دستی و بومی سازی ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در همایش رونق و شکوفایی اقتصادی روستاهای هدف گردشگری محمدعلی فیاضی  مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی با بیان اینکه روستا گردی یکی از شاخصه های مهم گردشگری است گفت:روستا گردی ارتباط مستقیم با صنعت گردشگری داشته و می توان به عنوان یکی از شاخص های مهم این صنعت از آن نام برد همچنین همجواری روستاها با طبیعت باعث شده روستا گردی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی تصریح کرد:حوزه گسترش روستا گردی باید فعالیتی باشد در راستای توسعه پایدار برای رسیدن به اهداف عالیه اکوتوریسم و همچنین به حفظ بقای ارزشهای بومی و سنتی  منجر شود.

فیاضی در خصوص اینکه گسترش روستا گردی به اشتغالزایی و بومی سازی در روستاها کمک می کند گفت :گسترش روستاگردی در ساختار اکوتوریسم با موضوع حفاظت از طبیعت ازاهمیت ویژه ای برخوردار است و با اشتغالزایی و صنایع دستی و بومی سازی ارتباط مستقیم دارد.

مدیرکل کمیته ملی طبیعت گردی روستاهای کشور را بسترمناسبی برای روستاگردی دانست و افزود: وجود روستاهایزيادي در کشور بیانگر بستر مناسب روستاگردی در ایران است که نشان می دهد روستاهایی مانند ماسوله و ابیانه که نمایه ای از فرهنگ و تمدن و خواستگاه پیشینیان هستند ،آداب و رسوم کشور را به همگان نشان مي دهند./عب
برچسب ها: گردشگری ، اشتغال ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.