سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/استاندار خراسان رضوي:

ايجاد معاونت زیارت مزاحمتی برای آستان قدس ندارد

استاندار خراسان رضوي از ايجاد نهاد معاونت زيارت در استانداري خراسان رضوي ابراز خوشنودي كرد و گفت: ايجاد اين معاونت مزاحمتي براي آستان قدس ايجاد نكرده و آستان قدس در امر زائران نهايت تلاش خود را دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ‌‌محمود صلاحي در دهمين نشست كارگروه راهبردي زيارت امام رضا(ع) با بيان اين مطلب گفت: زيارت امام رضا(ع) عظيم‌ترين ظرفيت فرهنگي كشور است.

وي در ادامه افزود: اگر مقوله زيارت از راه مطالعه و پژوهش تعميق شود، ظرفيت مقابله با تهاجمات فرهنگي را داشته و حتي مي‌تواند پيشگام عرصه رقابت فرهنگي شده و فرهنگ‌ساز باشد.

 صلاحي با اعلام اين مطلب كه شعار امسال آموزش و پرورش را مدرسه اسوه نبوي و تكريم تعاليم رضوي قرار داديم، خاطرنشان كرد: اين شعار به جهت اهانتي بود كه پيامبر(ص) صورت گرفت، در همين راستا دانش‌آموزان مي‌توانند با نوشتن انشا‌ در رابطه با پيامبر(ص) و والدين و معلمان با ارائه مقاله در اين جهت گام بردارند.

استاندار خراسان رضوي اعلام كرد: پيش‌بيني كرديم تا در ميلاد پيامبر(ص) از آثار برتر در اين زمينه تقدير و در كتب مختلف چاپ كنيم.

وي همچنين در رابطه با مسئله اهانت به پيامبر(ص) بر لزوم اعلام محكوميت تاكيد كرد و اظهارکرد: مهم‌تر از اعلام محكوميت، شناخت خود پيامبر(ص) توسط مسلمانان است، بزرگ‌ترين مقابله با اين جريان اين است كه هر مسلمان يك كتاب در رابطه با پيامبر(ص) بخواند.

وي با بيان اين مطلب كه راه‌اندازي كارگروه‌ ملي و استاني زيارت، از اقدامات موثر و مهم به شمار مي‌رود گفت: در بخش مطالعاتي اين كارگروه، اين مطالعات به بهترين شكل توسط اساتيد و علما حوزه و دانشگاه صورت گرفت كه بخشي از آن به بار نشسته و بخش ديگر نيز به‌زودي مثمرثمر خواهد شد.

صلاحی تاكيد كرد: بسياري از مسائل همچون توسعه زير‌ساخت‌ها، توسعه فرودگاه‌، حل ترافيك و توسعه حمل‌و‌نقل جزو وظايف اصلي دولت و استانداري خراسان رضوي به‌شمار مي‌رود كه لزوم ايجاد معاونت زيارت را در استانداري توجيه مي‌كند./س


برچسب ها: ایجاد ، معاونت ، زیارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.