سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

چگونه می توانیم کودکی با هوش داشته باشیم؟

هوش سازه ای است که هم زمینه ژنتیک و هم اکتساب در آن نقش دارد.گذشته از مساله ژنتیکی می توان توانایی های ذهنی کودکان را در مراحل اولیه رشد ارتقاء بخشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک بسیاری از روانشناسان همواره در تلاشند که با استفاده از روش ها و برنامه ریزی های مخصوص ، توان سطح هوشی را بهبود بخشند زیرا همواره والدین از داشتن کودکی با هوش لذت می برند .

در اینجا چند تکنیک که باعث می شود قدرت تفکر و هوش کودکان خود را پرورش دهیم را بیان می کنیم:

اول : فعالیت های ورزشی باعث می شود اعتماد به نفس کودک تقویت و مدیریت می بخشند و نتیجه آن موفقیت های تحصیلی و افزایش توانایی ذهنی کودک است. یکی از پیشنهاد های ما پیاده روی خانوادگی و ثبت نام در کلاس های ورزشی مورد علاقه کودک می باشند.

دوم: ترغیب به کتاب و کتابخوانی : والدین می توانند کودک را با این مساله مانوس کنند که بهترین دوست انسان کتاب است. می توانیم برای او کتاب هدیه بخریم و او را تشویق کنیم که به دوستان خود کتاب هدیه دهد.باید توجه داشت که این موضوع با اجبار همراه نباشد.در مراحل اولیه رشد می توانیم برای او کتاب بخوانیم و زمانی که مهارت خواندن و نوشتن را کسب کرد خودش کتاب را بخواند.

توصیه ای دیگر اینکه کم کم به کودک آموزش بدهیم که کتابی که می خواند را خلاصه کند.

سوم: تغییر در عادت خوردن : یکی از مسایل مهم و تاثیرگذار بر قدرت ذهنی ، خوردن صبحانه کامل و مناسب است.کودکانی که صبحانه نمی خورند به دلیل افت قند خون زود تر خسته شده و توانایی یاد گیری آنها کاهش می یابد و اعتماد به نفس آنها کم می گردد . می توانیم مواد قندی و چربی های اشباع نشده را از سبد غذایی خود حذف کنیم و خشکبار را جایگزین آن کنیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.