سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

مجوز استخراج ماده پرلیت از معادن استان اردبیل صادر شد

نماینده مردم شهرستانهای اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت : مجوز استخراج ماده معدنی ارزشمند پرلیت از معادن استان اردبیل از سوي وزارت صنعت ، معدن و تجارت صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/كمال الدین پیرموذن افزود : در بازدیدی كه از مركز پژوهش سازمان ملی زمین داشتیم متوجه شدیم كه در ایران استانهای اردبیل و آذربایجانشرقی دارای معادن فراوان و غنی از ماده پرلیت هستند كه تاكنون مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی گفت : 'پرلیت' نوعی ماده معدنی است كه به لحاظ ویژگی هایش مانند سبكی فوق العاده و نیز قدرت بالای جذب آب قابلیت زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد.

پیر موذن با اشاره به اینكه ایران روی كمربند زمین لرزه واقع شده است و حوادث گوناگون طبیعی در آن روی می دهند افزود: استفاده از این ماده معدنی باتوجه به سبكی و در عین حال استحكام آن در صنعت ساختمان سازی بسیار مناسب است.

نماینده مردم شهرستانهای اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: فضای همكاری و همدلی در بین اعضای مجمع نمایندگان استان اردبیل خیلی افزایش یافته است و همه نمایندگان نهایت تلاش خودشان را برای پیشرفت و آبادانی و نیز رفع بعضی از مشكلات و كاستی های منطقه به كار گرفته اند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.