سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ما استراحت می کردیم ژاپنی ها در اتاق اکسیژن بودند!

واترپلوئیست تیم ملی: واترپلو نابود شده، نمی توانیم خودمان را گول بزنیم!

واترپلوئیست تیم ملی گفت: متأسفانه با توجه به پس رفت واترپلو در این مدت این رشته به ورطه نابودی کشیده شده است.

سهیل خادم پیر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: طبق گفته مسئولان قرار بود مرحله جدیدی از تمرینات تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از 9 مهرماه استارت بخورد اما تاکنون تمرینات تیم ملی از سر گرفته نشده و این درحالی است که مدت زمان زیادی تا آغاز مسابقات امارات باقی نمانده است.

وی گفت: زمانیکه برانوش نیک بین سرپرست فعلی فدراسیون به عنوان مدیر کل استان زنجان فعالیت می کرد رشته های واترپلو و شنای استان در اوج بودند به همین دلیل درحال حاضر وی زحمات زیادی در فدراسیون می کشد و به دنبال حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا است اما متأسفانه بوجود آمدن یک سری مشکلات و بحث تعلیق باعث شده تا تکلیف تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نباشد.

خادم پیر افزود: در حال حاضر یکی دیگر از مشکلات ما نحوه برگزاری رقابت های لیگ برتر است که با وجود برخی انتظارات مبنی بر کسب نتایج قابل قبول از سوی مسئولان اما شرایط برای رسیدن به این خواسته ها مهیا نیست.

وی تصریح کرد: در سال 1386 من با قراردادی 12 میلیون تومانی به عضویت تیم دانشگاه آزاد تهران درآمدم و این در حالی است که متأسفانه در لیگ امسال باشگاه ها با مبالغ بسیار کمی اقدام به جذب بازیکن کردند و این در حالی است که در حال حاضر با وجود گذشت چند سال از گرفتن یک همچنین مبلغی امکان دریافت همچنین دستمزدی غیر ممکن شده است.

وی تصریح کرد: نه تنها در حال حاضر لیگ در سطح خوبی برگزار نمی شود بلکه به دلیل تامين نشدن منابع مالی از سوی باشگاه ها واترپلوئیست ها دیگر از انگیزه کافی برای پیگیری تمرینات مسابقات برخوردار نیستند به همین دلیل با این شرایط نباید مسئولان هیچ توقعی از ما داشته باشند.

خادم پیر یادآور کرد: در زمان ریاست وحید مرادی تیم ملی مداوم در تمرینات حضور داشت و رقابت های لیگ برتر نیز در سطح بالاتری برگزار می شود و برای حضور در مسابقات آسیایی به مدت 2 سال تمریناتمان ادامه داشت و این در حالی است که در حال حاضر مدت زیادی است که تیم ملی از انجام تمرینات آمادگی دور مانده است و مشخص نیست تیم ملی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام می شود و یا حضورمان در این رقابت ها منتفی است و جالب است که برخی ها انتظار دارند ما در این شرایط از دور تیم های قدرتمندی همچون چین و ژاپن به برتری برسیم و در شرایط فعلی رسیدن به این خواسته غیر ممکن است و نباید خودمان را گول بزنیم و در شرایط فعلی باید در مسابقات غرب آسیا حضور پیدا کنیم و متاسفانه در حال حاضر واترپلو جایی رسیده است که ما در مقابل کشور کویت هم شکست می خوریم.

 ** نرفتن به گوانگ جو بدترین ضربه به تیم ملی بود

وی گفت: تمام مشکلات تیم ملی زمانی آغاز شد که برخی از مسئولان با سفر تیم ملی به بازیهای آسیایی گوانگ جو مخالفت کردند و این اتفاق بدترین ضربه به واترپلو بود و برخی ها پشت تیم ملی را خالی کردند و پیامد این اتفاق نیز باخت به تیمی همچون کویت است.

وی افزود: علت اینکه تیم ملی از حضور در این رقابت ها محروم شد کسب نکردن نتایج ضعیف بود و این در حالی است که در بدترین شرایط تیم ملی در جایگاه چهارم قرار می گرفت با توجه به اینکه مدت زیادی را در اردوی تیم ملی حضور داشتیم به همین دلیل عدم اعزام به این مسابقات برایمان گران تمام شد به طوریکه در حال حاضر این رشته به نابودی کشیده شده است .

واترپلوئیست تیم ملی اظهار داشت: در حالیکه ورزشکاران سایر رشته ها در لیگ های پویا و منظم حضور دارند این در حالی است که با این شرایط و برگزاری نه چندان قوی نمی توانیم توقعات را برآورده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم ملی کشورمان تفاوت زیادی با کشور های قدرتمند آسیایی همچون چین و ژاپن دارد و در شرایطی که تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی در کنار استخر استراحت می کرد تیم ملی ژاپن در اتاق اکسیژن حضور داشت و آنها بهترین امکانات را در اختیار دارند و این درحالی است که تا زمانیکه این مشکلات در تیم ملی حل نشود شرایط به همین شکل خواهد بود و به عقب باز خواهیم گشت و سایر کشورهای آسیایی با سرمایه گذاری در این رشته به سرعت در حال پیشرفت هستند./ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.