سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

توسعه بخش كشاورزي در گرو برنامه راهبردی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی

مدیریت صنایع تبديلي و تكميلي جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري گفت: از حوزه های مهم و راهبردی توسعه بخش کشاورزی و روستاها، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ، توسعه تولید و صادرات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:

طهمورث فتاحی افزود: تدوین سیاست صنعتی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و تحولات سریع در حوزه های مختلف بخش كشاورزي، ارتقای کیفیت مواد غذايي را دو چندان کرده است.

وی گفت: برابر آمارهای اعلامی ارزش افزوده مواد غذایی خام و فرآوری شده در کشور بیش از چهار میلیارد دلار برآورد شده که حدود 2/8 درصد از کل ارزش افزوده در صنایع غذایی و تبدیلی را به خود اختصاص داده است.

فتاحي يادآور شد:رابطه مستقیم صنایع غذایی و کشاورزی با سلامت و امنیت غذایی جامعه و قابلیت اشتغال زایی در این صنعت در روستاها و ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با جهادکشاورزی در دورترین مناطق تمرکز وظایف در وزارت جهادکشاورزی رامورد توجه قرارداده است.

به گفته وی نداشتن برنامه ریزی و دراولویت نبودن صنایع تبدیلی، سبب شده تاکنون حتی یک ناحیه صنعتی در هیچ روستایی در کشور و استان چهارمحال و بختیاری ایجاد نشود.

طهمورث فتاحي گفت: در همه کشورهای پیشرفته صنایع تبدیلی و غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند ؛بنابراین با توجه به اینکه جهادکشاورزی متولی تولید مواد اولیه صنایع غذایی و تبدیلی در کشور است ، بايد ‌تشخیص، حمایت، گسترش، طراحی و اجرای راهبرد در جهادکشاورزی متمرکز شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.