سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باحضور وزیر ارشاد در روسیه؛

هفته فیلم ایران گشایش یافت

هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در روسیه با حضور ˈسید محمد حسینیˈ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در شهر مسکو آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی ،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، هفته سینمای ایران دوشنبه شب با نمایش فیلم" ملک سلیمان" اثر "شهریار بحرانی" گشایش یافت.

هفته فیلم ایران با توجه به استقبال خوب از سینمای ایران در روسیه و درخواست های مکرر برای نمایش فیلم های ایرانی با تلاش وزارت فرهنگ روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در چارچوب هفته فرهنگی ایران برگزار می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایش فیلم های ایرانی اعلام کرد: امسال روسیه میزبان فرهنگ ایران است و سال آینده هم هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار خواهد شد.
" سید محمد حسینی" گفت: در هفته فیلم ، "روزهای زندگی" به کارگردانی  "پرویز شیخ طادی" به نمایش در می آید که فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی عده ای را در جریان دفاع مقدس به تصویر کشیده است.
وی افزود: اگرچه اسلام دین رحمت است و پیروان این دین و سایر ادیان دنبال نزاع نیستند ولی زمانی که دشمن حمله می کند همه باید از حیثیت خود دفاع کنند.
" رضا سجادی", سفیر ایران در روسیه نیز در مراسم هفته فیلم ایران گفت: شاید در این سالن کسی به اندازه من از برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه خوشحال نباشد.
سفیر ایران اظهار امیدواری کرد: بتوان با زبان فرهنگ دو ملت را به یکدیگر نزدیک کنیم.
وی در پایان سخنانش از وزارت فرهنگ روسیه و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو برای سازماندهی هفته فرهنگی و هفته فیلم ایران در روسیه تشکر و قدردانی کرد.
یک مقام وزارت فرهنگ روسیه نیز در این مراسم ایران را کشوری بزرگ و دارای فرهنگ بسیار غنی معرفی کرد که خدمات شایانی به فرهنگ و تمدن جهانی و شکوفایی آن کرده است.
وی گفت: در سالهای اخیر شاهد درخشش سینمای ایران در سطح جهانی هستیم و از اینکه بخشی از فعالیتهای سینمای ایران در مسکو به علاقمندان فرهنگ ایرانی در روسیه معرفی می شود، خرسندیم.

هفته فیلم ایران در سینمای " خودوژستونی" از سینماهای باسابقه مسکو برگزار می شود و در چارچوب آن پنج فیلم ایرانی شامل "آلزایمر" اثر "احمدرضا معتمدی " فیلم " راه آبی ابریشم"  به کارگردانی " محمدرضا بزرگ نیا " ،" اینجا بدون من"  به کارگردانی " بهرام توکلی" ،" روزهای زندگی"  به کارگردانی " پرویز شیخ طایی"  و فیلم " ملک سلیمان"  اثر " شهریار بحرانی" که به زبان روسی دوبله شده اند، به نمایش درمی آید./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.