سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح چگونگی رسیدگی به اعتراض ها در آزمون های پزشکی

رییس مرکز سنجش پزشکی چگونگی رسیدگی به اعتراض ها در آزمون های پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر جبراییل نسل سراجی با اعلام اینکه این مرکز سالانه 30 آزمون سراسری کشوری برگزار می کند، گفت: ابتدا کلید اولیه آزمون روی سایت مرکز سنجش پزشکی (www.sanjeshp.ir) قرار می گیرد و به مدت 72 ساعت به داوطلب اجازه داده می شود اعتراض خود را اعلام کند.

وی افزود: پس از وصول اعتراضات طراحان سئوال نسبت به رسیدگی به این اعتراضات اقدام می کنند و اصلاحاتی که نیاز باشد انجام می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این معیارها نتایج نهایی استخراج و میزان قبولی ها و مردودی ها مشخص و اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه آنالیز سئوالات نیز بعد از هر آزمون انجام می شود گفت: سئوالات آزمون ها ارزیابی می شوند و ضریب دشواری آن ها استخراج می شود و اطلاعات آماری هر سئوال مشخص می شود.

وی افزود: بعضی اوقات سئوال کاملا درست است ولی با توجه به نوع سئوال ضریب افتراق درستی به دست نمی آید که در این صورت با نظر وزیر و معاون آموزشی به یک نتیجه مناسب می رسیم و برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود درصدی به دانشجو کمک می شود و نتایج به دانشگاه مربوطه اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه در آزمون های علوم پایه و کارشناسی ارشد چون دانشجو باید کف نمره را بدست آورد حق دارد تا سه بار در آزمون شرکت کند، اظهار داشت: در مورد این آزمون سیاست وزارت بهداشت اینست که کف نمره را که 10 از 20 است ارتقا داده و در آینده به 12 از 20 یا 14 از 20 برساند./ح
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.