سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

فوت شدگان تصادفات دركهگیلویه وبویراحمد5/6درصدكمترازمیانگین كشوری است

معاون هماهنگ كننده نیروی انتظامی كهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بررسی ها و آمارهای اعلام شده در دهه 80 میزان فوت شدگان تصادفات رانندگی در این استان حدود 5/6 درصد كمتر از میانگین كشوری بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سرهنگ 'محمدلطیف حسن پور' در مراسم تجلیل از راهوران محله و نمونه های ترافیكی كهگیلویه و بویراحمد افزود: بر اساس این آمارها از هر 100 هزار فوت شده ناشی از تصادفات رانندگی در دهه 80 حدود 6/34 نفر مربوط به كشور بوده در حالی كه این میزان در استان 8/21 نفر اعلام شده است.
وی با اشاره به اینكه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم و رانندگان در كاهش محسوس تصادفات نقش تعیین كننده ای دارد، بیان كرد: به نظر می رسد پلیس در این زمینه نیازمند یك مهندسی فرهنگی است تا بتواند با تمرین بیشتر فرهنگ صحیح رانندگی و ترافیكی را در جامعه نهادینه كند.
حسن پور اظهار داشت: هر چند كاهش آمارها نشان از برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب در این راستا دارد ولی  باید به این نكته مهم اذعان داشت كه چنین آماری نیز برای جوامع انسانی بسیار سخت و تكان دهنده است.
وی عنوان كرد: اینكه همه ساله بسیاری از خانواده ها در كشور و كهگیلویه و بویراحمد بر اثر تصادفات رانندگی بی سرپرست و داغدار می شوند برای پلیس و جامعه سخت و دردناك خواهد بود.
حسن پور برگزاری همایش تجلیل از راهوران محله و نمونه های ترافیكی را گام مهمی برای ساماندهی وضعیت ترافیكی و ترغیب و تشویق بیش از پیش آنان در این زمینه اعلام كرد.
وی اقدامات انجام شده از سوی راهوران محله، همیاران پلیس و فعالان این عرصه را تجلی عینی امر به معروف و نهی از منكر برای كاهش یك معضل اساسی و ناهنجاری اجتماعی اعلام كرد./ب
برچسب ها: فوت ، شدگان ، تصادفات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.