سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

ترویج مصرف مواد مخدر دركشور برنامه هدفمند دشمنان نظام است

استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: ترویج مصرف مواد مخدر بویژه در بین نسل جوان و نوجوان كشور برنامه هدفمند دشمنان نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج سید' حسین صابری' در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كهگیلویه و بویر احمد افزود: موضوع مواد مخدر در انواع مختلف آن تنها یك معضل اجتماعی نیست، بلكه یكی از عرصه های نبرد سیاسی و اقتصادی دشمن برضد جوانان و كشور است.
وی گفت: برای پیشگری از مصرف مواد مخدر در این استان می بایست اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم انجام شود.
دكتر صابری بیان كرد:دشمن برای اینكه بتواند یك جامعه را از درون فلج كند با تبلیغ مواد مخدر در تحقق این هدف شوم خود پافشاری می كند اما جوانان و آحاد مردم می بایست از این نقشه دشمن آگاهی داشته باشند.
صابری اظهار داشت: امروزه به دلیل تبلیغات گسترده مواد مخدر صنعتی گرایش به مصرف این مواد در سطح جامعه افزایش یافته است اما باید با اطلاع رسانی مناسب و اقدامات پیشگیرانه از گسترش روز افزون آن جلوگیری كرد.
وی عنوان كرد: چنانچه در بحث پیشگری از مصرف مواد مخدر از سوی مسوولان و آحاد مردم كوتاهی شود هزینه زیادی را باید برای باز گرداندن معتادان به جامعه پرداخت كرد.
صابری ابراز داشت: در زمینه پیشگری از مواد مخدر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حرف اول را می زند و در صورتی كه مردم از آسیب های این مواد بر جسم و روان خود اگاهی داشته باشند هرگز به سمت چنین برنامه های نخواهند رفت.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد افزود: امروزه تبلیغ مواد مخدر به بهانه ها و شعارهای مختلف مانند بیداری در شب امتحان، بی خیال شدن،لاغر شدن از سوی برخی جوانان ما را به مصرف این مواد سوق می دهد.
صابری با بیان اینكه آگاه سازی جامعه در مورد مصرف سوء مواد مخدر امر بسیار مهمی است گفت:رسانه ها، سازمان های فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها،رابطان بهداشت و مبلغان دینی نقش بسزایی در آگاه سازی مردم دارند.
وی بیان كرد:آموزش افراد برای پیشگیری از اعتیاد باید از سنین پایین در خانواده آغاز و در شبكه آموزشی نیز از دوره پیش دبستانی طراحی و اجرا شود.
صابری اظهار داشت: در زمینه درمان معتادان پرخطر در كهگیلویه و بویراحمد می بایست تشكل های غیر دولتی و مراكز ترك اعتیاد را حمایت و بر انها نظارت كرد.
فرمانده نیروی انتظامی كهگیلویه و بویراحمدنیز در این نشست گفت:در شش ماهه اول سال جاری در راستای اقدامات مقابله ای با ورود مواد مخدر به این استان با كنترل محورهای مواصلاتی یكهزار و 435 كیلوگرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد.
سردار' علیرضا عادلی' افزود: در این زمینه تعداد 667 نفر دستگیر و 22 باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در كهگیلویه وبویراحمد شناسایی و متلاشی شد.
وی بابیان اینكه در زمینه كشف مواد مخدر در شش ماهه سال 91 هشت درصد كاهش داشته ایم افزود: در زمینه دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و انهدام باندهای آنها به ترتیب 25 و پنج درصد افزایش وجود داشته است.
عادلی گفت:نیروی انتظامی كهگیلویه و بویراحمد در راستای اقدامات پیشگیرانه مصرف مواد مخدر در شش ماهه اول سال جاری با برگزاری 193 كارگاه آموزشی ویژه برای دانشجویان ،دانش آموزان، خانواده ها، بسیجیان ،محیط های كاری و صنعتی به 29 هزار و65 نفر آموزش داده است.
وی بیان كرد:با وجود افزایش مراكزدرمانی خود معرف سرپایی و كمپ ها ترك اعتیاد در استان نسبت به سال قبل به واسطه ارزیابی مراكز درمانی روبه بهبود بوده است./س

برچسب ها: مصرف ، مواد ، مخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.