سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد درخواست برکناري سوزان رايس از سوي وزارت خارجه آمريکا

وزارت امور خارجه آمريکا روز دوشنبه درخواست ها را براي برکناري "سوزان رايس" نماينده اين کشور در سازمان ملل متحد رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، "ويکتوريا نولند" سخنگوي وزارت امور خارجه گفت:« وزير امور خارجه بر اين باور است که "سوزان رايس" وظيفه اش را در سازمان ملل به خوبي انجام داده و از اين رو درخواست ها را براي کناره گيري وي از اين سمت را رد مي کند.»  
"پيتر کينگ" رئيس کميته امنيت ملي  مجلس نمايندگان ،  سوزان رايس  را متهم کرده است که افکار عمومي آمريکا را درخصوص حادثه کنسولگري اين کشور در بنغازي ليبي گمراه کرده است از اين رو بايد تاوان پس دهد و از مقام خود کناره گيري کند.
وي گفت:«‌ من فکر مي کنم سوزان رايس بايد استعفا دهد . وي به عنوان نماينده آمريکا در سازمان ملل سخنگوي سياست خارجي آمريکاست .»
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت:«‌ در لحظات ابتدايي پس از حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي که اکنون گفته مي شود القاعده در آن دست داشته مقام هاي آمريکايي ترجيح مي دادند  از اظهار نظر هاي ابتدايي خودداري کنند  از اين رو  خانم رايس مراقب بود به روشني بگويد  تحقيقات در ابتداي راه است  و  ما تا  روشن شدن کامل موضوع به تحقيقات ادامه خواهيم داد.»
 وي گفت:«‌ از اين رو همان طور که مي دانيد تحقيقات اف بي آي آغاز شد و خانم رايس مطابق قانون بررسي جديدي را آغاز کرد. اکنون اين دو مورد ادامه دارد تا ما اطلاعات بيشتري بدست آوريم و اقدامات لازم را به عمل آوريم. »

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، رایس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.