سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله رفیق دیروز و رقیب امروز مرکل به سیاست‌های اقتصادی آلمان

اشتاینبروک پس از انتخاب امشب، به شدت به صدراعظم فعلی آلمان تاخت و گفت: مرکل سیاستی نادرست در برابر بحران بدهی ها در منطقه یورو در پیش گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از ماه‌ها گمانه ‌زني، سرانجام تکليف نامزد انتخاباتي حزب سوسيال دموکرات براي پست صدراعظمي آلمان قطعي شد. اين حزب پيشتر قصد داشت اواخر سال جاري يا ابتداي سال 2013 ميلادي رقيب انتخاباتي آنگلا مرکل را رسما معرفي کند. پي‌ ير اشتاين‌بروک وزير سابق دارايي آلمان از حزب سوسيال دموکرات، در انتخابات آينده پارلماني 2013 در مقابل آنگلا مرکل، صدر‌اعظم اين کشور قرار خواهد گرفت.

اشتاین بروک در نخستین دوره مسئولیت مرکل از سال 2005 تا سال 2009 وزیر دارایی آلمان بود.

فرانک والتر اشتاين ماير، وزير پيشين امور خارجه آلمان و از حزب سوسيال دموکرات مهمترين حزب اپوزيسيون با کناره گيري از نامزدي خود براي اين انتخابات راه را براي اشتاين ‌بروک هم حزبي خود باز گذاشته است.

با اعلام کناره‌ گيري وزير پيشين خارجه از شرکت در رقابت‌هاي انتخاباتي سال 2013، معرفي اشتاين‌بروک در جريان نشست هيات رئيسه حزب سوسيال دموکرات‌ها طی امروز دوشنبه رسما انجام شد.

اشتاینبروک پس از این انتخاب به شدت به صدراعظم فعلی آلمان تاخت و گفت: مرکل سیاستی نادرست در برابر بحران بدهی ها در منطقه یورو در پیش گرفته است.

وی افزود: خطر بانک های به شدت بدهکار و اختیارات گسترده ای که به بازارهای مالی داده شده است نشانه روشنی از سیاست مرکل است. رقیب مرکل تاکید کرد: در تلاش برای ساماندهی فعالیت بانک ها باید سیاست هایی بلندپروازانه تر از سیاست هایی که دولت کنونی برلین در پیش گرفته است اتخاذ شود تا مانع از تکرار بحران مالی شود.

اشتاینبروک برای آن که رسما نامزد حزب سوسیال دموکرات در انتخابات آینده معرفی شود باید در کنگره این حزب که ماه دسامبر آینده برگزار خواهد شد رأی بیاورد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.