سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف نوع جديدي از موش در آفريقا

براساس تحقيقات اين نوع موش برای فرار از شکارچیان پوست خود را بدون زخم از دست می دهد و دوباره به بازسازی پوست خود مي پردازد

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، یک موش کوچک که در آفریقا زندگی می کند، زمانی که توسط یک شکارچی دنبال مي شود، دیگر در پوست خود نيست.
اين نوع موش برای فرار از چنگ شکارچي، در واقع، تکه های کامل از پوست دم و پشت خود را از دست مي دهد، که در عرض چند روز بدون تشکیل زخم به طور کامل بازسازی مي شود.
توانایی فوق العاده اين جونده در آینده ممکن است در اثبات زمینه پزشکی احیا کننده بسیار مفید باشد.
گزارش اين تحقيق که توسط محققان در دانشگاه فلوریدا انجام شده است در مجله طبیعت منتشر شد.
اين جوندگان کوچک، به عنوان موش خاردار شناخته شده اند ،که متعلق به جنس Acomys و با یک پوست ظریف و شکننده مجهز شده است.

زمانی که محققان این برداشت دو نمونه از Acomys گونه هاي kempi و percivali Acomys را برای مطالعه، مشاهده کردند تنها اصطکاک ایجاد شده توسط انگشتان دست آنها قادر به حذف 60 درصد از پوست پشت اين نوع از جوندگان بود. با این حال، مناطق آسیب دیده، می توانند به خودی خود بسیار سریع تنهاپس از گذشت سه روز با یک لایه جدید از پوست پوشیده شده ترمیم شوند.
براين اساس طی یک ماه نیز بازسازی فولیکول های مو، رشد مو در مناطق آسيب ديده، همانطور که شما ممکن است انتظار داشته باشيد، اما با رنگ اصلی صورت مي گيرد.

این فرایندي است که در ديگر موجودات بدون عفونت ها و بدون تشکیل زخم رخ نمی دهد.
اين ظرفیت احیا کننده نه تنها پوست این پستاندار کنجکاو را تحت تاثیر قرار مي دهد، بلکه همچنین بر غضروف، تقریبا مانند سمندر،نيز تأثير مي گذارد.

در واقع، موش خاردار نیز قادر به بازسازي یک سوراخ که توسط محققان در گوش ايجاد شده بود نيز هست. این جونده کوچک ممکن است این واقعیت را اثبات کند که پستانداران با حفظ ظرفیت های احیا کننده که قبلا غیر قابل تصور بود، نيز زندگی می کنند، اما راه را برای درک چگونگی این مکانیسم ها هنوز طولانی است./ع2
برچسب ها: موش ، آفریقا ، تحقیقات ، زخم ، ترمیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.