سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات درمانی به دانشجویان در طرح پایش سلامت دانشگاه تهران

دانشگاه تهران طی نمایشگاهی که به مدت دو هفته در محل دانشگاه تهران برگزار می شود به دانشجویان تازه وارد خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

علیرضا رضوانی مسئول اجرایی این نمایشگاه در خصوص آن به خبرنگارصنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: هدف اصلی این نمایشگاه پایش سلامت دانشجویان و کسب آگاهی از سطح سلامت دانشجویان تازه وارد است که در صورت وجود مشکل بتوان برای رفع آن به دانشجو کمک کرد.

وی افزود: این نمایشگاه که همه دانشجویان تازه وارد در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ملزم به شرکت در آن هستند شامل چند غرفه است که در ابعاد بهداشتی و درمانی مختلف شامل بینایی سنجی، دندانپزشکی و پزشکی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

رضوانی تصریح کرد: در برخی غرفه ها سوالاتی طراحی شده است که دانشجویان هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم پرستاران متخصص مستقر در غرفه ها را در جریان سلامت خود شخص و سوابق بیماری وی و خانواده اش قرار می دهد که در صورت وجود مشکل و لزوم پیگیری متخصصان مستقر در غرفه ها شخص را به پزشکان کلینیک ارجاع می دهند تا در صدد رفع مشکل برآیند.

مسئول اجرایی نمایشگاه اشاره کرد: دانشجویانی که مشکلی دارند و پرستاران مستقر در غرفه ها آنها را به متخصص مربوط ارجاع می دهند در صورت مراجعه به کلینیک دانشگاه می توانند از تحقیقات ویژه دانشجویی استفاده کنند و مشکل خود را با کمترین هزینه رفع کنند.

 الگو گیری دانشگاه ها ار طرح پایش سلامت دانشگاه تهران

رضوانی بیان کرد: طرح پایش سلامت حدود 10 سال است که در دانشگاه تهران اجرا می شود و در واقع این دانشگاه بنیانگذار و شروع کننده این طرح است  و وزارت علوم طی مصوبه ای امسال این طرح را به همه دانشگاه ها تعمیم داده و تمام دانشگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در دانشگاه باعث بالا رفتن سطح سلامت دانشجویان و ارائه خدمات درمانی بهتر به آن ها می شود./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.