سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشنگ توكلي:

حذف مميزي از سوي وزارت ارشاد امري بعيد است

حذف مميزي با توجه به ساختار سينمايي و همچنين مهم بودن نظارت به عنوان يكي از اركان اصلي اين ساختار از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امري بعيد است.

هوشنگ توكلي، بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينمايي باشگاه خبرنگاران گفت: حذف مميزي هاي فيلم نامه ها در واقع احترام به نظر نويسندگان و تشخيص هنرمندان و كارگردانان است اما اين حركت از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بعيد است زيرا در ساختار سينمايي ما نظارت به يكي از اركان مهم محسوب مي شود و مديريت كلان سينما در اين سال ها به دليل عملكرد ضعيف به سينما ضربه زده است.
وي ادامه داد: نظارت در سينما اكنون به جاي توجه به عرضه و تقاضا بيشتر محتوايي صورت مي‌گيرد و يك نگاه جدي به اين موضوع براي سينما لازم است و هم اكنون نيز مميزي با بستن دست هنرمندان يك نوع اضطراب و نگراني را در دل آنان براي فيلمسازان ايجاد مي‌كند.
توكلي افزود: مميزي به دليل جا افتادن با يك مفهوم نادرست مشكل ساز شده در صورتيكه مميزي به عنوان يك تفاهم نظارتي براي توجه به عرضه و تقاضا و نياز مخاطب شكل گرفته است.
اين بازيگر در مورد سازمان سينمايي، اظهار كرد: سازمان سينمايي به دليل ضعيف بودن بايد تقويت شود و هر چه سريعتر با آغاز فعاليت هاي خود و ارائه‌ي اساسنامه‌اي كامل براي اين سازمان حركت مثبتي براي تكامل و تعامل ايجاد كند و سينماگران نيز به جاي گوشه نشيني ،‌انزوا و بهانه گيري بايد با يك حركت جدي حقوقشان را از سازمان سينمايي خواستار باشند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.